Aikakausmedian ja Markkinointi&Mainonnan järjestämän Kuukauden aikkarimainos -kilpailun syyskauden ensimmäisen äänestyksen voittajaksi nousi Kouvolan lakritsi.

Ääniä annettiin tällä kertaa yhteensä 503. Kuten aina, äänestys suoritetaan Markkinointi & Mainonnan verkkosivuilla osoitteessa marmai.fi.

Tuttuun tapaan mukana äänestyksessä oli viisi esiraadin valitsemaa mainosta, joista äänestettiin. Mainostajaehdokkaat olivat Kouvolan lakritsin lisäksi Sanoman Me Naiset, Aurinkomatkat, Sanoman #readhour ja Lidl.

Kouvolan lakritsi vei ykkössijan kirjauttamalla 44,7 prosenttia äänistä ja sen voitto oli suhteellisen selvä. Toiseksi tullut Me Naisten Monimainen-mainos sai 20,7 prosenttia äänistä. Kolmossijalle ylsi Aurinkomatkojen mainos Maailma on sun, jolle annettiin 15,5 prosenttia äänistä.

Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoitus on nostaa esiin hyvää mainontaa ja kannustaa tekijöitä entistä parempiin suorituksiin.