Toimistot

Aleksi Ylä-Anttila 20.3. 14:14

Kymmenen vuotta täyttänyt Ellun Kanat jatkaa kasvuaan: "Kommunikaatio on maailman tehokkain muutostyökalu"

Lauri Olander
Ellun Kanojen toimitusjohtaja Taru Tujunen (vas.) ja hallituksen puheenjohtaja Kirsi Piha.

Ellun Kanat kasvatti viime vuonna liikevaihtoaan ja myyntikatettaan.

Strateginen viestintätoimisto Ellun Kanat kasvatti liikevaihtoaan vuonna 2018 kahdeksan prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Liikevaihto viime vuonna oli 5,3 miljoonaa euroa.

Toimiston myyntikate kasvoi viime vuonna 5,1 miljoonaan euroon, kun se vuotta aiemmin oli 4,7 miljoonaa euroa.

Liikevoitto sen sijaan laski verrattuna edellisvuoteen. Viime vuonna toimiston liikevoitto oli 430 000 euroa, kun se vuonna 2017 oli 1,1 miljoonaa euroa.

Hallituksen puheenjohtaja Kirsi Piha kertoo, että kasvun vuoteen on mahtunut myös jonkin verran tervettä itsekritiikkiä sekä uusien liiketoimintojen käynnistämistä.

"Vuoden 2018 aikana olemme tarkastelleet suhdetta itseemme myös kriittisesti ja olemme maksaneet tekoälymatkan oppirahoja. Vuonna 2018 uudet liiketoiminnat lähtivät käyntiin, mutta eivät aivan niin räjähtävästi kuin toivoimme", Piha toteaa tiedotteessa.

Pihan mukaan Ellun Kanat ravistelee uusien liiketoimintojen kautta yritystä muutokseen kokonaisvaltaisemmin.

"Se saattaa perinteistä viestintäpalvelua hakevan näkökulmasta olla myös perhanan hämmentävää", hän sanoo.

Vuoden aikana Ellun Kanat auttoi yhteensä 233 asiakasta, jotka antoivat yritykselle arvosanaksi 4,5/5. Asiakkaista 83 prosenttia asiakkaista suosittelisi Ellun Kanoja.

Taloustutkimuksen vuonna 2018 ilmestyneen tutkimuksen mukaan Ellun Kanat oli tutkimuksessa mukana olleista 29 viestintäalan yrityksistä ainoa, jonka NPS-indeksi on hyvä (21), alan keskiarvon ollessa -5.

NPS-indeksi eli Net Promoter Score mittaa asiakastyytyväisyyttä sen perusteella, miten valmis asiakas on suosittelemaan yritystä kolmannelle osapuolelle.

"Kommunikaatio on maailman tehokkain muutostyökalu, ja strategiamme mukaisesti haluamme olla asiakkaalle näkemyksellisin taistelupari muutoksessa. Viritämme moottoriamme yhä enemmän siihen suuntaan, että palvelumme muodostavat kokonaisuuden tässä muutoksessa siilojen sijaan", sanoo Piha.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö