Markkinoinnin alan tapahtuma Lahden Mainostorstai täyttää pyöreät 10 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi tapahtuma muuttaa nimensä M-torstaiksi.

Tarkoituksena on, että Lahden Sibeliustalossa 10. syyskuuta järjestettävä seminaari käsittelee aiempaa kattavammin ilmiöitä M-alalta eli markkinoinnista, mainonnasta, maineesta, mediasta ja myynnistä.

Aamupäivän mittainen tapahtuma on osallistujille maksuton.

"Ei ehkä ole ihan tavallista, että tämän kokoisessa kaupungissa saman alan toimijat, myös toistensa kilpailijat, istuvat yhteisen pöydän ääreen, suunnittelevat tapahtuman ja jakavat keskenään kulut", tapahtuman juontajat, toimitusjohtajat Marika Kakko Mainostoimisto MBE :stä ja Mikko Eskelinen Mainostoimisto Ilme estä sanovat tiedotteessa.

Puheenvuoroja tapahtumassa pitävät kansanedustaja ja hallituksen puheenjohtaja Hjallis Harkimo (kok), Yoogaia n kaupallinen johtaja ja co-owner Piia Maaranen, Innastus Oy :n toimitusjohtaja Inna-Pirjetta Lahti, tuottaja Martti Lindholm MTV3 :lta sekä Ellun kanojen toimitusjohtaja Taru Tujunen.

Seminaarin järjestävät Mediatalo ESA, Mainostoimisto Ilme, Mainostoimisto MBE ja Multiprint.

Tapahtuman yhteistyökumppaneina toimivat Sibeliustalo, Lahden ammattikorkeakoulu, Kansiopalvelu, MARK, Lahti Region ja Evento-lehti. M-torstai on osa markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n järjestämää Markkinointiviestinnän viikkoa.

Lisäksi Antalis, Prospectum Oy ja M.idea - opiskelijoiden mediakeskus ovat tärkeässä roolissa tapahtuman näkymisessä ulospäin.