Puhelimet

Talouselämä 29.7.2016 13:22

"Lähes joka neljäs Suomessa myyty puhelin..." - Kiinalaisbrändi kasvatti markkinaosuuttaan vauhdilla

Huawein markkinaosuus Suomen kännykkämarkkinoista oli vuoden ensimmäisellä puoliskolla noin 25 prosenttia.

Huawein markkinaosuus älypuhelimissa kasvoi Suomessa tammikuun 2015 reilusta prosentista noin neljäsosaan koko markkinasta vuoden 2016 ensimmäisellä puoliskolla.

”Huawei on tehnyt historiaa Suomen matkapuhelinmarkkinoilla. Yksikään merkki ei ole aiemmin nostanut markkinaosuuttaan näin paljon ja näin nopeasti. Tällä hetkellä jo lähes joka neljäs Suomessa myyty puhelin on Huawei- tai Honor-merkkinen”, toteaa Suomen Huawein Consumer Device Business -yksikön johtaja Mika Engblom tiedotteessa.

”Suomalaiset ovat erittäin hinta- ja laatutietoisia kuluttajia. Me olemme pystyneet luomaan juuri oikeanhintaisia malleja kaikille kohderyhmille. Myös yritykset ovat hankkineet laitteitamme yhä enemmän."

Kiinalainen Huawei-konserni kasvoi vuoden ensimmäisellä puoliskolla sekä ulkomailla että kotimaassaan Kiinassa peitoten alan kokonaiskasvuvauhdin.

Liikevaihto kasvoi viime vuoteen verrattuna 41 prosenttia 77,4 miljardiin yuaniin eli noin 10,5 miljardiin euroon. Huawei toimitti vuoden ensimmäisellä puoliskolla 60,56 miljoonaa älypuhelinta, mikä on 25 prosenttia enemmän kuin viime vuoden ensimmäisellä puoliskolla.

Tutkimusyhtiö IDC:n mukaan älypuhelintoimitusten määrä alalla nousi vuoden ensimmäisellä puoliskolla vain 3,1 prosenttia.

Lähde: Talouselämä

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö