Räntäsaateesta eläimiä ruokkimasta puhelimitse tavoitettu Laidun Hereford in Jussi Harju paljastaa, että uusi mainoskampanja toteutetaan suuremmalla volyymillä kuin Tinder-kampanja.

Tämänkertaiset kampanjan iskulauseet ovat "Lihaa ihan kypsänä" sekä "Se on varma saanti, kun tilaa lihansa netistä".

"Viimeksi meillä oli kymmenen bussia käytössä pääkaupunkiseudulla. Ajattelimme pistää tällä kertaa paremmaksi. Nyt mukana on 27 bussia kolmen kuukauden ajan. Jakelu toimii meillä kaikkein saumattomimmin pääkaupunkiseudulle. Meidän on paljon helpompi toimittaa tuotteita sinne kuin muualle", Harju perustelee.

"Parempaa lihaa kuin Tinderissä" -iskulauseella varustettu kampanja sai tammikuussa Mainonnan eettiseltä neuvostolta huomautuksen. Neuvoston linjauksen mukaan mainoslause on naisia halventava. Myös tällä kertaa on varauduttu keskusteluun ja mahdollisiin yhteydenottoihin.

"Olemme valmistautuneet myös Mainonnan eettisen neuvoston yhteydenottoihin säätämällä roskapostiasetuksiamme parempaan suuntaan. 99,9 prosenttia ymmärsi viime kerralla jutun jujun. Ei tätäkään kampanjaa ole niin vakavalla mielellä tehty. Kyllä se niin on, että kun kesäkuussa sataa räntää, kyllä tähän päivään pitää jotain hauskaakin aina saada", Harju naurahtaa.

Kohderyhmänä kesägrillaajat

Kampanja näkyy pääkaupunkiseudun bussiliikenteessä kolmen kuukauden ajan. Mainonnan tavoitteena on herättää kesägrillaajien huomio.

"Grillikansaa tässä haetaan. Sen takia mukana on uutuutena lanseerattu 'Ihan kypsänä' -sarja", Harju kertoo.

Bussimainonnan ohella uudet mainokset ovat nähtävillä sosiaalisessa mediassa. Vanhan "Parempaa lihaa kuin Tinderissä" -sloganin annetaan elää verkossa omaa elämäänsä, mutta sitä ei ole sisällytetty kesäkampanjaan.

Lähdettiinkö tässä ihan tarkoituksella herättämään keskustelua ja tavoittelemaan huomiota rohkealla lähestymistavalla?

"99,9 prosenttia ymmärsi viime kerrallakin jutun jujun. Ei tätäkään kampanjaa ole niin vakavalla mielellä tehty. Kyllä se niin on, että kun kesäkuussa sataa räntää, kyllä tähän päivään pitää jotain hauskaakin aina saada", Harju naurahtaa.

"Ja kyllä sen voi ihan verkosta katsomalla todeta. Se on varma saanti, kun tilaa lihansa netistä!"