#100faktaalämmityksestä-kampanja on toteutettu tiiviissä yhteistyössä sisältötoimisto KREAT in, Suomen Digimarkkinoinnin, OIKIO Digital Performance Agency n, digitoimisto Into-Digital in sekä designtoimisto Buorre n kanssa.

LämpöYkkönen on valinnut toimintamalliksi useasta eri yrityksestä koostuvan tiimityömallin. Syynä tähän on LämpöYkkösen markkinointi ja it-päällikkö Matti Perkkiö n mukaan markkinoinnin nopea kehittyminen.

"Olemme pyrkineet kokoamaan projekteihimme alojensa parhaat ja osaavimmat tekijät. Markkinointi kehittyy tällä hetkellä niin nopeasti, ettei yksikään markkinointialalla toimiva yritys pysty hallitsemaan kaikkia markkinoinnin ja viestinnän osa-alueita", Perkkiö kertoo.

Kampanjassa kerrotaan Suomen satavuotisjuhlavuoden hengessä 100 erilaista faktaa lämmityksestä. Kampanjalla pyritään sisältöstrategi Kaisa Ihalaisen mukaan tavoittamaan yli miljoona suomalaista kodin tai liikekiinteistön omistajaa, jotka tarvitsevat uusia lämmitys- tai viilennysratkaisuja, ovat tekemässä lämmitysremonttia tai tarvitsevat huoltoa olemassaoleviin järjestelmiin.

"Kampanja on Facebook-painotteinen. Siellä halutaan herätellä yleisöä infografiikan muotoon tehdyillä videoilla. Laajempi artikkeli itse LämpöYkkösen verkkosivulle kehitetylle sisältöfoorumilla perustelee ja avaa faktan taustoja yksityiskohtaisemmin", Kaisa Ihalainen kertoo.

Fakta-aiheeet ovat erilaisia lämmitykseen liittyviä tietoiskuja, jotka määritellään kuuden yläteeman pohjalta: energiansäästö, asumisen ilo, ympäristövastuullisuus, viilennys, ilmanvaihto ja turvallisuus.

Esimerkkejä valituista faktoista ovat muun muassa "Älä sorru halpaan lämpöpumppuun – näin varmistat, ettet osta hintaa vaan hyötyä", "Näin viilennät kerros- tai rivitalohuoneiston tehokkaimmin", "Näin säästät jopa 50 % hallin tai varastorakennuksen lämmityskustannuksissa" ja "Uudisrakentaja – tunnetko tämän hetken suosituimmat lämmitysmuodot?"

Tavoitteita myös kohderyhmälle

Kampanjalle on Ihalaisen mukaan asetettu ekologisia tavoitteita, kohderyhmää hyödyttäviä tavoitteita, brändikohtaisia tavoitteita sekä yrityskohtaisia tavoitteita.

Ekologiset tavoitteet liittyvät muun muassa asiakkaiden tietoisuuden lisäämiseen koskien heidän oman hiilijalanjälkensä vaikutuksia elinympäristön puhtauteen ja säilymiseen.

Kohderyhmää hyödyttävänä tavoitteena on tarjota informaatiota, jonka avulla asiakas voi tehdä omiin tarpeisiinsa sopivan lämmitys- tai viilennysratkaisun.

"Brändikohtaisena tavoitteena on asemoituminen alan johtavaksi edelläkävijä- ja asiantuntijayritykseksi sekä liikenteen ohjaus tuoreelle sisältöfoorumille. Yrityskohtaisesti tavoitteena on liikevaihdon kasvattaminen sisältömarkkinoinnin avulla. Sisältömarkkinoinnin tehoa mitataan sivuston kävijämäärien, liidien ja tarjouspyyntöjen kasvun kautta", Ihalainen sanoo.

LämpöYkkönen työllistää Suomessa yli 90 henkilöä. Yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli noin 18 miljoonaa euroa.