Cannes Lions -mainosfestivaalien tämänvuotisen Grand Prix for Good -palkinnon on voittanut lasten oikeuksia puolustavan Terre des Hommes'n ja hollantilaistoimisto Lemz in suunnittelema Sweetie-kampanja.

Kampanjan videolla kymmenvuotias filippiiniläistyttö "Sweetie" kertoo, miten hän joutuu joka päivä istumaan webbikameran edessä ja juttelemaan aikuisille miehille.

Paitsi, että Sweetie ei ole oikea tyttö, vaan Terre des Hommes'n luoma virtuaalinen hahmo.

Järjestön mukaan hahmo on auttanut sitä tunnistamaan yli tuhat aikuista, jotka ovat halunneet maksaa lapselle riisuutumisesta webbikameran edessä. Hyväksikäyttäjät asuvat kymmenissä eri maissa.

Kampanjan tarkoituksena on muistuttaa, mitä tuhannet lapset ympäri maailman joutuvat kohtaamaan netissä päivittäin.

Legacy marker

Grand Prix for Good -palkinto luovutetaan kampanjalle, joka on tehty hyväntekeväisyyttä varten tai voittoa tavoittelematta.

Cannes Lions 2014 -festivaali järjestettiin 15.-21. kesäkuuta. Kaikki voittajat löytyvät tapahtuman verkkosivuilta.