Muumit

Maarit Alkula 14.2. 12:45 päivitetty 15.2. 08:17

Lasten Mehiläinen yhteistyöhön Muumien kanssa – "Muumien elämänfilosofiasta löytyy monia terveyteen ja hyvinvointiin kietoutuvia teemoja"

Mehiläinen

Muumit tulevat tuoreen yhteistyösopimuksen myötä osaksi Lasten Mehiläisen mainontaa, asiakasviestintää ja toimitilojen ilmeettä.

Mehiläinen ja Moomin Characters aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on uudistaa Lasten Mehiläisen brändiä tuomalla lapsiperheille tuttu ja kiehtova muumitarinoiden maailma mukaan Mehiläisen palveluihin ja tuoda lasten lääkäripalveluihin uudenlaista erottautuvuutta. Mehiläisen ja Moomin Charactersin yhteistyösopimus astuu voimaan 14.2.2019.

Mehiläinen kertoo tiedotteessa, että Muumit ja Lasten Mehiläinen jakavat yhteisen arvomaailman ja että tuttujen tarinoiden avulla Lasten Mehiläinen voi puhua samastuttavasti molemmille tärkeistä teemoista ystävyydestä, lempeydestä, toisten kunnioittamisesta ja hyväksymisestä.

”Muumit ovat luonteva yhteistyökumppani Lasten Mehiläiselle, sillä muumitarinoista ja elämänfilosofiasta löytyy monia lapsiperheitä puhuttelevia terveyteen ja hyvinvointiin kietoutuvia teemoja. Näihin Lasten Mehiläinen tarjoaa monipuolista osaamista, tukea ja apua. Tutut hahmot sekä heidän tarinansa yhdessä Mehiläisen asiantuntijoiden kanssa ovat luonteva osa lapsiperheiden arkea ja kokonaisvaltaisesti hyvän lapsuuden tukena”, kommentoi Mehiläisen markkinoinnin projektipäällikkö Mirella Girs.

Leikki ja tarinat ovat lasten hyvinvoinnin kannalta korvaamattoman tärkeässä roolissa heidän elämässään, ja siksi on hienoa, että Mehiläinen panostaa lapsiperheisiin tuoden muumitarinat mukaan osaksi hyvinvoinnnista huolehtimisen kokemusta. Lääkärikäynnillä lapselle on tärkeää, että aikuiset ovat aidosti läsnä, aivan kuten Muumitkin ovat muumitarinoissa”, sanoo Moomin Charactersin toimitusjohtaja Roleff Kråkström.

Muumi-yhteistyössä hyödynnetään myös teknologiaa

Yhteistyömalli tarjoaa Mehiläisen markkinoinnille mahdollisuuden myös uusiin teknologisin avauksiin, kuten lisätyn todellisuuden eli AR:n hyödyntämiseen mainonnassa ja asiakasviestinnässä. Lisätyn todellisuuden avulla esimerkiksi Lasten Mehiläisen mainoskuvista voi myöhemmin keväällä kurkistaa Muumi-hahmojen puuhia.

Muumit tulevat tuoreen yhteistyösopimuksen myötä myös osaksi Lasten Mehiläisen toimitilojen ilmeettä, kun sitä päivitetään.

”Muumien rikkaus on tarinoiden syvyydessä sekä samastuttavien hahmojen moninaisuudessa. Tarinat tarjoavat teemojen loputtoman viidakon. Muumilaakson vehreys innoitti meitä Lasten Mehiläisen vastaanottotilojen ilmettä suunnitellessa. Odotamme innolla ensimmäisiä toteutuksia”, kertoo Girs.

Osa Lapsuuden tekijät -konseptia

Yhteistyöhön liittyvästä brändityöstä ja markkinoinnista vastaa Vapa, joka on ollut Mehiläisen markkinointikumppani alkuvuodesta 2018 alkaen. Mehiläisen ja Moomin Charactersin yhteistyö jatkaa Vapan kehittämää markkinointiviestinnän konseptia Lapsuuden tekijät. Konseptissa lapsuus nähdään kokonaisuutena, ja siinä painottuvat lapsiperheiden arkinen elämä ja ihmisläheinen markkinointi, jossa on aiemmin käsitelty muun muassa lasten sosiaalisten suhteiden muodostumista ja lapsen palautumista kouluarjesta. Myös lastenlääkärit kertovat kokemuksistaan vanhempina ja isovanhempina.

Juttua päivitetty 15.2. kello 8:17. Lisätty kappale Mehiläisen ja Vapan yhteistyöstä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö