Kampanjat

M&M 24.8.2016 11:30

Lataamo kärräsi DNA:ta pitkin Suomea

DNA / Handout

Operaattori jalkautui kiertueellaan kesätapahtumiin ympäri Suomen. Lataamo suunnitteli DNA:n promootiopisteelle toiminnallista sisältöä.

Teleoperaattori DNA kiersi kesän aikana ympäri Suomea elämyksellisen tapahtumakonseptinsa kanssa. DNA Kesäkiertue -konseptin tuotannosta vastasi markkinointitoimisto Lataamo.

Vauhdikkaita elämyksiä tarjoava promootiokiertue vieraili kuudessa eri tapahtumassa, jotka olivat Kuopio tanssii ja soi, Tangomarkkinat, Pori Jazz, Turun Kuninkuusravit, Tubecon ja Oulun Suurmessut. Yhteensä tapahtumat keräsivät noin puoli miljoonaa kävijää, joista tuhannet vierailivat DNA:n markkinointipisteellä.

"Tapahtumilla haluttiin antaa asiakkaille kokonaisvaltainen palvelukokemus, eikä niillä ollut pelkästään myynnillisiä tavoitteita", DNA:n kuluttajaliiketoiminnan markkinointipäällikkö Tiia Tuovinen kertoo.

Tuovisen mukaan Kesäkiertue onnistui tavoitteiden mukaisesti. Tarkkoja myyntilukuja DNA ei paljasta.

"Kesäkiertue oli ensimmäinen jalkautuminen konseptilla, jossa viihtyminen oli pääroolissa, ja kaikki DNA:n tuotealueet olivat läsnä. Tällä konseptilla on hyvä jatkaa tuleviin tapahtumiin”, Tuovinen sanoo.

Promootiopisteellä kävijöille oli tarjolla esimerkiksi sporttiseinä, liukumäki ja pallomeri sekä virtuaalitodellisuuden Vauhtisimulaattori. Lisäksi tapahtumarakenteissa kävijöitä palveli myös DNA Kauppa.

Lataamo Groupin toimitusjohtaja Teppo Heikkinen kertoo, että kiertueen suunnittelun lähtökohtana oli luoda tunteisiin vetoava "kohtaamiskonsepti".

"DNA on huomiota herättävä brändi, johon liittyy paljon tunteita ja mielikuvia. Kun tällainen brändi kohtaa kuluttajia vuoden parhaaseen aikaan, Suomen suurimmissa kesätapahtumissa, ei liikkeelle kannata lähteä tavanomaisin teltta ja tiski -ratkaisuin. Yksi DNA:n arvoista on rohkeus, joten halusimme haastaa yhtiön kohtaamaan kuluttajia tavalla, jollaista ei teleoperaattorilta osata odottaa", Heikkinen sanoo.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö