Kampanjat

Miia Turunen 28.8.2012 16:24 päivitetty 4.2.2016 10:26

Laulajatulokas Kristal onkin Saunalahden mainos

Saunalahti käynnistää uuden "Rikkaat ja järjettömät" -mainoskonseptin, jonka keskiössä esiintyy Blingströmin perhe. Esimakua konseptista on antanut laulajatar Kristal.

Saunalahti lanseeraa uuden mainoskonseptin ”Rikkaat ja järjettömät”, jonka keskiössä on keksitty Blingströmin perhe. Konsepti korvaa laama-hahmon, josta puhelinoperaattori päätti luopua viime keväänä.

Saunalahden omistajan Elisan markkinointijohtaja Kaj Wasastjerna kertoo, että hahmoissa on kyse parodiasta. Konseptin tarkoituksena on dramatisoida järjetöntä tuhlausta Blingströmin perheen avulla.

Esimakua uudesta konseptista on antanut julkisuudessa viime viikkoina esiintynyt laulajatar Kristal (kuvassa), joka julkaisi elokuussa ensimmäisen singlensä Raha palaa Rähinä Recordsin Uniikin kanssa. Musiikkivideo on katsottu Youtubessa reilussa viikossa lähes 200 000 kertaa. Kristalin blogissa oleva keksitty lehdistötiedote väittää, että singleä olisi myynyt viikossa yli 10 000 levyä.

Kristal on myös muun muassa esiintynyt Pipefesteillä Uniikin kanssa, ja hänen Facebook-sivullaan on yli 10 000 tykkääjää – jotka ovat kuitenkin nyt paljastuneet ostetuiksi faneiksi. Laulajattaresta ovat kirjoittaneet muun muassa Stara ja MTV3.

Wasastjernan mukaan nyt on aika paljastaa, että Kristal on osa isompaa mainonnan konseptia. Oikeasti Kristal on siis Saunalahden mainoshahmo, jota esittää ammattinäyttelijä.

Hän ei ole huolissaan siitä, että kuluttajat kokisivat tulleensa huijatuksi.

”Tietyllä tapaa se on mennyt läpi, mutta verkossa on ollut myös hyvin skeptisiä kommentteja, että eihän tämä voi olla totta ja mikä tämä on.”

Kristal ehti myös esimerkiksi vierailla radiokanava NRJ:llä aamuvieraana. NRJ:n ohjelmajohtaja Jani Jääskeläinen kertoo keskiviikkona YleX:lle, että he tiesivät etukäteen Kristalin olevan keksitty hahmo.

Suunnitteluapua Putous-veteraanilta

Toimistokumppaneina kampanjassa ovat mainostoimisto Bob Helsinki, digitaalisen markkinoinnin toimisto Robot Creative Agency ja mediatoimisto Virta Mediacommunity.

Elisa palkkasi Rähinä Recordsin tekemään Rahaa palaa -kappaleen ja Putous-hahmojakin käsikirjoittaneen Petteri Summasen suunnittelemaan hahmoja.

Wasastjerna on tyytyväinen siihen, että Kristal on saanut julkisuutta verkossa ja herättänyt paljon keskustelua.

”Tämä on äärettömän tehokas kampanja. Ei meillä ole yhtään sen enempää rahaa käytettävissä kuin aiemmin.”

”Ihmiset vain ovat äärimmäisen kiinnostuneita hahmosta ja rekisteröineet sen. Olemme saaneet huomionarvioita varsin halvalla.”

Kampanja alkaa näkyä lähiaikoina maksetussa mediassa niin televisiossa, radiossa kuin printissä, sekä jatkaa verkossa. Kristalin lisäksi Saunalahti esittelee muut Blingströmin perheen hahmot.

Kristalin liittymisestä mainoskampanjaan kertoi ensimmäisenä Suosikki.

Juttuun päivitetty kappale NRJ:stä 29.8. klo 13.52.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö