Naisten hygieniatuotteita myyvä ja markkinoiva Libresse karsii reippaalla kädellä häpeän leimaa naisten vartaloiden ja erityisesti sukupuolielinten todellisuuden ympäriltä.

Vuosi sitten Libresse näytti ensimmäistä kertaa verenpunaista nestettä sinisen sijaan kuukautissuojia mainostavassa Blood Normal -videossaan.

Nyt Libressen tuore mainosfilmi raikaa naisen sukupuolielinten näkyvän osan, eli vulvan ilosanomaa. Viva la vulva -mainosfilmissä ei näytetä oikeita vulvia, mutta sen muotoa edustavat esimerkiksi origamit, hedelmät, simpukka, luolakäytävä ja moni muu. Vulvan voi nähdä miltei kaikkialla, jos oikein katsoo.

The Drumin mukaan Libresse haluaa kampanjallaan kertoa "olevansa mukana edistämässä avoimempaa kulttuuria, jossa naiset voivat tuntea ylpeyttä siitä mitä heillä on, voivat puhua sukupuolielimistään ja huolehtia niistä tuntematta häpeää".

Libresse jopa selvitteli naisten suhtautumista omaan alapäähänsä. Tulosten mukaan 68 prosenttia naisista ei käytännössä tiedä, mikä heidän oma vulvansa on. Joka neljäs nainen taas oli täysin epätietoinen siitä, ettei yksikään vulva ole toisen kaltainen.

viva

Mainonnan suunnittelu on mainostoimisto AMV BBDO :n käsialaa. Ruotsissa ja Tanskassa nähtävä kampanja mainostaa Libressen uusia hygieniatuotteita.

Kampanjafilmissä soiva kappale on Camille Yarbrough 'nTake Yo Praise.