Toimistot

Aleksi Ylä-Anttila 22.5. 11:54 päivitetty 22.5. 13:28

Laura Tohtua vahvistamaan Hasan & Partnersin suunnitteluosaamista: "Jonkun on oltava se, joka kokeilee rohkeasti jotain ensimmäisenä"

Pekka Mustonen
Laura Tohtua (oik.) palasi kymmenen vuoden jälkeen Suomeen ja aloitti huhtikuussa työt Hasan & Partnersin luovana suunnittelijana. Vierellä Hasan & Partnersin luova johtaja Tobias Wacker.

Kansainvälisissä toimistoissa työskennellyt Tohtua palasi kymmenen vuoden jälkeen takaisin Suomeen ja aloitti Hasan & Partnersilla huhtikuussa.

Prahassa, Berliinissä ja Lontoossa asunut Tohtua on työskennellyt aiemmin muun muassa RAPP:lla, AKQA:lla ja Ogilvy & Matherilla. Maailmalta Tohtua tuo Hasan & Partnersille rohkeaa luovuutta yhdistettynä digiosaamiseen. 

Tohtua kertoo Hasanin julkaisemassa nimitystiedotteessa haluvansa kannustaa luovan alan tekijöitä tarttumaan erottuviin ideoihin, erityisesti digikampanjoissa.

"Suomessa tehdään paljon hienoja duuneja, jotka ovat menestyksekkäitä maailman mittakaavassa. Näen täällä hyvät markkinat", Tohtua arvioi. 

Tohtualla on runsaasti kokemusta työskentelemisestä isojen brändien kanssa. Maailmalta saatujen oppien perusteella hän peräänkuuluttaa suunnittelussa etenkin yhdessä tekemistä ja ideoimista. 

"Jonkun on oltava se, joka kokeilee rohkeasti jotain ensimmäisenä ja toteaa, että hei, tämähän toimii. Virgin Median kanssa loimme 360-kameroilla kuluttajia osallistavan kampanjan brittien tärkeimpään tv-gaalaan, BAFTA TV Awardseihin. Tunnin kestävää striimiä katsottiin lopulta yhteensä 1 114 tuntia", Tohtua kertoo.  

Hasan & Partnersilla Tohtua työskentelee tiiviinä osana toimiston luovaa tiimiä, jota vetää luova johtaja Tobias Wacker.

"Laura on erittäin toivottu lisä tiimiimme. On hienoa saada hänet mukaan porukkaan", Wacker iloitsee. 

Hasan & Partners Group on markkinointialan konserni, johon kuuluvat Suomessa mainostoimisto Hasan & Partners, viestintätoimisto Hasan Communications, asiakasymmärrys- ja strategiatoimisto Frankly Partners sekä tuotantoyhtiö RAW&LAND.

Lisäksi Hasan & Partners Groupilla on Tukholmassa luova digitaalinen mainostoimisto Perfect Fools sekä vuonna 2017 San Franciscoon perustettu markkinointiviestintätoimisto TBD.

Hasan & Partners Groupin liikevaihto oli viime vuonna noin 21 miljoonaa euroa ja myyntikate noin 18,1 miljoonaa euroa. Henkilöstön lukumäärä oli vuoden lopussa 138.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö