Suomalainen tekstirobotteja ja liidityökaluja kehittävä Leadoo Marketing Technologies palkittiin ainoana pohjoismaisena yrityksenä arvostetussa Martech Breakthrough Awardsissa. Kilpailun tuomaristo nimesi Leadoon vuoden 2020 parhaaksi B2B-liidien generoinnin työkaluksi.

Kesällä 2018 perustettu Leadoo MT kehittää chattibotteja, joiden avulla yritykset voivat saada verkkosivuiltaan lisää myyntiä tai liidejä. Yksi yrityksen perustajista, markkinoinnista ja kumppanuuksista vastaava johtaja Santtu Kottila on palkinnosta innoissaan.

“Tämä on tärkein kilpailu meidän alallamme, ja voitto kategoriassamme on mahtava tunnustus koko tiimillemme erinomaisesta työstä”, Kottila sanoo tiedotteessa.

Raati valitsi voittajat yli 2 300 ehdokkaan joukosta. Kilpailun muita palkittuja ovat muun muassa tunnetut globaalit toimijat MailChimp, Intercom ja Shopify.

“On kova tunnustus olla MailChimpin ja Intercomin kaltaisten jättien kanssa voittajien joukossa. Ja kyllähän tietynlaisessa maaotteluhengessä fiilistä nostaa myös se, että me olemme ainoa pohjoismaalainen yritys oman kategoriansa voittajana, ja eurooppalaisiakin on vain kourallinen. Voittomme osoittaa, että Piilaakson ylivaltaa vastaan on mahdollista taistella piskuisesta Suomestakin käsin”, Kottila iloitsee.

Useilla eri kasvuyrityslistauksilla esiintynyt Leadoo MT teki ensimmäisellä tilikaudellaan 0,75 miljoonan euron liikevaihdon. Vuoden 2019 liikevaihto oli noin 2 miljoonaa euroa. Sen asiakkaisiin lukeutuvat esimerkiksi Suomessa teleoperaattori Moi Mobiili, kierrätyspalveluja tarjoava Delete ja lämmityslaitetoimittaja LämpöYkkönen sekä kansainvälisesti elektroniikkajätti Samsung ja mediatalo SkyTV.