Asuntosijoittaminen

Aleksi Ylä-Anttila 20.5. 12:34 päivitetty 20.5. 13:38

Lehto Asunnot markkinoi uutta palveluaan rohkealla mainoksella: "Yritämme muutenkin poiketa alasta ja tehdä asioita erilaisella tavalla"

Kuvakaappaus verkosta
"Halusimme saada huomiota meidän uudelle palvelullemme. Suurin osa asiakkaistamme on miehiä ja halusimme asiakkaiksi myös naisia. Siksi teimme rohkean noston, jossa kuvataankin asuntosijoittajanainen, joka käärii tuotot taskuunsa", Lehto Asunnot Oy:n myyntijohtaja Petri Kuutti taustoittaa.

Lehto Groupiin kuuluva Lehto Asunnot haluaa tehdä asioita toimialasta poikkeavalla tavalla. Nyt käynnissä oleva uuden Lehto Profit -palvelun markkinointikampanja on Lehto Asunnot Oy:n myyntijohtajan Petri Kuutin mukaan jatkumoa tälle ajattelutavalle.

Rakennusalan konsernin Lehto Groupin tytäryhtiö Lehto Asunnot tarjoaa sijoitusasunnon ostajalle 24 kuukauden vuokratuottotakuun kaupan yhteydessä, kun kaupat tehdään 30.6.2019 mennessä. Uusi palvelu kantaa nimeä Lehto Profit.

Lehto Asunnot on lähtenyt vauhdittamaan palvelun lanseerausta markkinointikampanjalla, jonka keskiössä on astetta omaperäisempi ja rohkeampi mainosvideo sekä -kuva.

Videolla näkyy farkkuihin sonnustautuneen naisen takapuoli. Housujen takataskuista pilkottaa setelitukkuja.

Lehto Asunnot Oy:n myyntijohtaja Petri Kuutti kertoo M&M:lle, että kampanjan tavoitteena on tuoda ihmisten tietoisuuteen Lehto Asuntojen uusi Lehto Profit -tuote, joka tarjoaa sijoitusasunnon ostajalle kahden vuoden vuokratuottotakuun.

Lehto Asunnot tarjoaa takuun veloituksetta asiakkailleen, mikäli asiakas ostaa asunnon kesäkuun loppuun mennessä.

Koska suurin osa yrityksen asiakkaista on miehiä, firma lähti miettimään, mikä voisi olla hyvä tapa saada naisasiakkaita uuden palvelun käyttäjiksi ja samalla herättää yleisesti mielenkiintoa ja huomiota Lehto Profitia kohtaan. Yleisöä lähdettiin puhuttelemaan rohkeasti toimialan normeista poikkeavalla lähdöllä.

"Yritämme muutenkin poiketa alasta ja tehdä asioita erilaisella tavalla. Halusimme saada huomiota meidän uudelle palvelullemme. Suurin osa asiakkaistamme on miehiä ja halusimme asiakkaiksi myös naisia. Siksi teimme rohkean noston, jossa kuvataankin asuntosijoittajanainen, joka käärii tuotot taskuunsa", Kuutti kertoo.

"Halusimme olla rohkeita, mutta kuitenkin tarkkoja siitä, että mainoksessa ei esineellistetä tai alisteta ketään. Esillä ei ole paljasta pintaa, vaan olemme oikeassa ympäristössä ja oikeiden asioiden äärellä. Toistaiseksi kampanja on saanut toivotulla tavalla huomiota", hän jatkaa.

Kuutin mukaan kampanja on poikinut hyvinkin positiivista palautetta, eikä soraääniä ole kulkeutunut yrityksen tietoon. Rohkea lähestymistapa on herättänyt Kuutin mukaan ihmisten huomion juuri, kuten yritys on toivonut ja ihmiset ovat osanneet ottaa kampanjan oikealla tavalla.

"Mielensäpahoittajia ei ole ollut liikkeellä. Totta kai ymmärrämme, että joku voi ottaa tämän kuvan ajatuksena esineellistävänä. Meillä on kuitenkin ollut tässä selkeä ajatus, jonka ihmiset iloksemme ovat ymmärtäneet oikein. On jopa tullut kommentteja siitä, että on hienoa, kun joku tekee eri tavalla eikä kaikki ole aina samaa kaavaa", Kuutti kertoo.

Kampanjan tarkkaa budjettia Kuutti ei lähde avaamaan.

"Kyllä siihen käytetään rahaa, koska tarkoitus on tuoda tätä palvelua esille."

Kampanja näkyy tällä hetkellä Alma Median digitaalisissa kanavissa ja laajenee Kuutin mukaan jatkossa mahdollisesti myös muualle ja se myös Lehdon omilla verkkosivuilla.

Lehto Asunnot on Lehto Group Oyj:n tytäryhtiö. Lehto Group teki viime vuonna 721,5 miljoonan euron liikevaihdon. Liikevoitto oli 37,2 miljoonaa euroa eli 5,2 prosenttia liikevaihdosta.

Kampanja näkyy Alma Median digitaalisissa kanavissa. Markkinointi & Mainonta on osa Alma Mediaa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö