HOK-Elannon Alepa-myymäläketjun Korttelitoive-kampanja ylsi Mobile-sarjan Social Business & Commerce -alakategorian shortlistille Cannes Lions -festivaalilla.

Kyseessä on Korttelitoiveen kolmas shortlist-paikka tänä vuonna Cannesissa. Aiemmin kampanja oli shortilla Digital Craft -sarjan alakategoriassa IA Application sekä Social & Influencer -sarjan Retail-kategoriassa. Digital Craft -sarjassa Korttelitoive nappasi jo pronssileijonan.

Kampanjaa ovat olleet tekemässä Carat ja Wörks, TBWA\Helsinki, Boutique, Accenture sekä Netprofile.

Alepan Korttelitoive lanseerattiin jo muutama vuosi sitten. Konseptin keskiössä on asiakkaiden mahdollisuus jättää palautetta ja toiveita myymälöissä.

Kampanja sai viime vuonna lisämausteen SOK Media n kehittämän chatbot-palvelun kautta. Chabotin avulla asiakkaat ovat voineet esittää ja välittää toiveita omaan lähimyymäläänsä.

"Korttelitoive on aidosti hyvä palvelu, joka rakentaa kaupan ja kuluttajan suhdetta", SOK Median markkinointijohtaja Lauri Toivonen kommentoi M&M:lle Cannesissa tuoreeltaan voiton jälkeen.