Valio ja Hasan & Partners voittivat Grand Effien Lemmy Kilmister -kunnianosoituksellaan. Edesmenneen muusikon ja laulajan kuolema mainostuotannon loppuvaiheessa käännettiin mainosfilmistä legendan kunnianosoitukseksi.

Hasan & Partners teki uudestaan tunnetun mainoselokuvan En ole koskaan juonut maitoa, mutta niin, että pääosassa oli Motörheadin Lemmy Kilmister.

Mainoksen lopputuotannon yhteydessä toimistoon kiiri suruviesti legendan kuolemasta. Mainos käännettiin kunnianosoitukseksi ja sille tehtiin globaali pr-suunnitelma. Filmiä katsoi 87,4 miljoonaa ihmistä ja vahvin painotus oli Valiolle tärkeillä alueilla Euroopassa sekä Pohjois-Amerikassa.

"Valion Lemmy on erinomainen osoitus markkinoivan yrityksen rohkeudesta tehdä poikkeavaa, reagoivaa ja vaikuttavaa, huippuyleisöt keräävää sisältömarkkinointia. Voittajatyössä on esimerkillisesti lennossa reagoitu yllättävään tilanteeseen, tähden kuolemaan, ja pystytty löytämään täysin oikea uusi strategia ja toteutuksen sävy viestinnälle. Tekijöiden taitavissa käsissä video muuttui kunnianosoitukseksi Lemmylle ja mahdollisti kymmenille miljoonille tunnelmoinnin rock-legendan kanssa. Valio on tyylillä ja selkeästi osa videota", luonnehtii päätuomari Tuula Kallio.

Kultaa saivat lisäksi Neste enPre-order the Future -kampanja (TBWA/Helsinki Oy) sekä ulkoasianministeriön Finland Emojis -työ (Hasan & Partners).

Fazer in Juuresleipä (VOy SEK Ab) keräsi kaksi hopeaa, Elisa nHintasaarnaajat (Bob the Robot), Olympiastadionin Penkkiurheiluviikko (Markkinointitoimisto Cassius) ja ulkoasiainministeriön Emojit kukin yhden.

Pronssia veivät Finavia ja Finnair yhteiskampanjalla Match Made in HEL (Mirum), Wärtsilä kampanjallaan Account Based Marketing (Avaus Marketing Innovations Oy), LähiTapiola kampanjalla Sankarikoulutus - Voiko markkinoinnilla pelastaa ihmishenkiä? , Nissankampanjalla Nissan Controller - kuinka myydä autoja jalkapallofaneille (TBWA/Helsinki Oy) ja Vepsäläinen kampanjalla Vepsäläinen Nousukausi - Halpuuttamatta kannattavaa kasvua (Hasan & Partners Oy).