Kumppanuuden myötä Avalon tuottaa Levi Ski Resortille markkinointitoiminnot. Samalla Levi Ski Resort in myynti ja markkinointi organisoituvat tiiviisti Avalonin kumppanuusyritys Hubit Oy:n Suomessa edustaman, maailman johtavan markkinoinnin automaatioalustan HubSpotin ympärille.

Markkinoinnin automaation lisäksi HubSpot-alusta tarjoaa Levi Ski Resortille myös myynnin ja asiakaspalvelun Software as a Service -kokonaisuuden.

Levi Ski Resort ja Avalon käynnistivät keväällä 2018 rinnekeskuksen digitaalisen asiakaskokemuksen WOW-kehittämishankkeen, jonka tavoitteena oli rakentaa rinneyhtiön palveluista ja käytössä olevista teknologioista selkeä ja keskitetty digitaalinen kokonaisuus.

Käytännössä projekti automatisoi Levin rinnekeskuksen markkinoinnin ja myynnin toimintoja sekä säästää loppuasiakkaan aikaa esimerkiksi mahdollistamalla hissilippujen ostamisen sekä ulkoiluvälineiden vuokraamisen etukäteen verkossa. Matkan varrella Avalonin rooli on laajentunut kokonaisvaltaiseen markkinointitoimintojen tuottamiseen.

Levin rinnekeskuksen digitaalisen asiakaskokemuksen kehityshankkeen sekä myynnin ja markkinoinnin prosessien uudelleenorganisoinnin myötä Levi Ski Resort kerää ja keskittää kaiken asiakastiedon yhteen ympäristöön, joka yhdistää muun muassa verkkosivuston, verkkokaupan ja erilaiset markkinoinnin automaation työkalut.

Sivuston tekniseksi alustaksi valittiin HubSpot sekä verkkokaupaksi Skiperformance, jotka kytketään saumattomasti yhteen muun muassa Levin hissilippu- ja vuokraamojärjestelmien kanssa.

Toimitusjohtaja Jouni Palosaari Oy Levi Ski Resort Ltd:stä kertoo M&M:lle, että Avalon ja toimiston yrittäjäveljekset Jari ja Pete Laakso ovat olleet tekemässä Levi Ski Restorin markkinointia jo vuosikymmenien ajan. Pienen hiljaiselon jälkeen Levi Ski Resort päätti kääntyä jälleen vanhojen ystävien puoleen.

"Kun Avalon keväällä 2018 kävi esittelemässä modernin markkinoinnin toimintamalliaan, vakuutuin, että se tarjosi juuri sellaisen ratkaisun, jota olin pohtinut Levi Ski Resortin itsenäisten toimintojen kehittämiseksi. Löimme Jarin kanssa kättä päälle, että lähdemme kehittämään ja digitalisoimaan toimintojamme entistäkin parempi asiakaskokemus etulinjassa", Palosaari kertoo.

"Yhteistyömme on malliesimerkki modernista markkinoinnista, jossa asiakasyrityksen liiketoiminta, markkinoinnin automaatio, viestien dataperusteinen kohdennus ja markkinointitoimiston tarjoama sisällön suunnittelu nivoutuvat syväksi kumppanuudeksi ja organisaatiotason kehittämiseksi", Avalonin hallituksen puheenjohtaja, ratkaisumyyjä Jari Laakso kuvaa M&M:lle.

Kohdennettua markkinointiviestintää

WOW-kehittämishanke on nyt vaiheessa, jossa alusta on otettu käyttöön ja sen käynnistämisvaihe sekä henkilökunnan koulutusvaihe on sesonkikauden jälkeen nyt käsillä.

"Henkilökunnan koulutus on näillä näkymin tehtynä kesän jälkeen elo- syyskuussa. Tulevaan talvikauteen lähdemme uuden ympäristön avulla jo täysillä liikkeelle", Palosaari kertoo M&M:lle.

Jari Laakson mukaan tavoitteena on kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen kehittäminen niin Levillä paikan päällä kuin digitaalisesti syvässä yhteistyössä asiakkaan kanssa.

"Tulevana vuonna jatkamme yhdessä asiakkaan kanssa paitsi myynnin ja markkinoinnin myös Levi Ski Resortin organisaation ja prosessien kehittämistä siten, että Levin kävijöille pystytään tarjoamaan loistavia WOW-asiakaskokemuksia", Laakso kertoo.

Kokonaisuus pitää Laakson mukaan sisällään rinnekeskuksen asiakaspalvelun kehittämisen paikan päällä, kohtaamiset sosiaalisessa mediassa ja eri digitaalisissa kanavissa sekä toimiston kuluneen vuoden aikana palvelukokonaisuudelle rakentaman online-presenssin, joka yhdistää datavirrat verkkosivujen, verkkokaupan ja mobiilimaailman välillä sekä mahdollistaa tarkasti kohdennetut viestit asiakkaille.

"Tänä vuonna rakennamme myös Levin palvelukokonaisuuden mobiiliapplikaatioksi siten, että se tarjoaa rinteessä olevalle asiakkaalle paitsi hetkessä kiinni olevan hyödyllisen tiedon myös tehokkaan kanavan dataperusteisesti kohdennetuille markkinointiviesteille", Jari Laakso kertoo M&M:lle.

Levi Ski Resortin tuore liiketoimintajohtaja, alppilajivaikuttaja Marko Mustonen kertoo, että tällä hetkellä meneillään olevan palveluiden digitalisoinnin lisäksi myös rinteillä tapahtuu.

"Avaamme tulevalle talvikaudelle uuden, huippumodernin Doppelmayer D-Line -tuolihissin osana Levitunturin länsirinteillä etenevää historiallisen merkittävää Levi West -projektia", Mustonen kertoo tiedotteessa.

Levi Ski Resort on matkailun palvelualan yritys, joka vastaa Levin hiihto- ja urheilukeskuksen toiminnasta ja palveluista. Levin lippulaivoina toimivat lukuisat tapahtumat, joista merkittävin on vuosittainen alppihiihdon maailmancupin pujotteluavaus.

Levi Ski Resortin liikevaihto tilikaudella 2018 oli noin 16,8 miljoonaa euroa. Tilikauden voitto oli noin 1,55 miljoonaa euroa.

Avalonin liikevaihto oli viime vuonna 2,3 miljoonaa euroa ja myyntikate 1,6 miljoonaa euroa. Tilikauden tulos oli noin 100 000 euroa. Ennuste vuoden 2019 liikevaihdoksi on 2,9 miljoonaa euroa. Avalon työllistää tällä hetkellä 33 työntekijää.