Levin Iglujen kolme uutta luksusiglua saa ensimmäiset vieraansa tällä viikolla.

"Kiristyvässä kilpailussa erotumme viiden tähden palvelukokemuksella, tarjoamalla harvinaisia luksuselämyksiä ja -palveluita. Jo ennakkoon kiinnostus on yllättänyt iloisesti”, kertoo Levin Iglujen toimitusjohtaja Kristiina Kylmälahti tiedotteessa.

Luksusiglut ovat miljoonaluokan investointi, ja niiden myötä iglujen kokonaismäärä kasvaa nyt 27:ään. Uusissa 53 neliön luksusigluissa on designsisustus ja muun muassa oma poreallas, kylpyhuone ja keittiö sekä esteetön näkymä tunturin laelta. Asiakas saa toivoessaan myös räätälöidyn concierge-palvelun.

Hotellin valteiksi Kylmälahti nimeää sijainnin Utsuvaara-tunturin laella ja boutique-luonteen, mikä mahdollistaa henkilökohtaisen ja räätälöidyn palvelun. Monien kansainvälisten vaikuttajien sekä viihteen ja urheilun supertähtien tiedetään jo löytäneen tiensä Levin igluille, mutta hotelli ei vieraidensa henkilöllisyyttä kerro.

"Osa luksusta on juuri yksityisyys ja rauha, tänne tullaan rauhoittumaan pohjoisen luonnon ihmeiden keskelle. Huomattava osa asiakkaista on häämatkalaisia, merkkipäivien viettäjiä tai uniikin kokemuksen etsijöitä”, kuvaa Kylmälahti.

Asiakkaista peräti 95 prosenttia on ulkomaalaisia, erityisesti brittejä, amerikkalaisia, australialaisia ja aasialaisia. Uutena ryhmänä nousevat matkailijat Arabiemiraateista, joita pohjoisen puhdas ilma ja kuulaus kiehtovat. Kotimaisten vieraidenkin määrä kasvaa jatkuvasti.

"Suomalaisten uusi suosikkisesonki on syksy ja erityisesti ruska-aika. Lapin värit ovat tällöin parhaimmillaan ja ulkoilumahdollisuudet monipuoliset.”

Yrittäjä ja talousneuvos Tauno Mäkelä rakennutti ensimmäiset neljä lasi-iglua Leville vuonna 2008, Nyt yritystä johtavat hänen neljä tytärtään. Palvelua tähdittämään kolme vuotta sitten valmistui kodanmallinen ja lasista valmistettu fine dining-ravintola Aurora Sky, joka on jo kerännyt huippuarvioita. Sen menusta vastaa keittiömestari Lauri Närhi tiimeineen.

Levin Iglut saivat tänä vuonna kansainvälisen Recognition of Excellence -palkinnon tunnustuksena alan ammattilaisten ja matkailijoiden erittäin korkeasta tyytyväisyydestä hotellin palveluun.