Sponsorointi

Laura Kukkonen 14.6. 16:14

Lidl ja Olympiastadion kimpassa – ruokakauppa haluaa olla ihmisten luona

Lidl on mukana tukemassa Olympiastadionin uudistumista.

Stadion-säätiö on solminut Lidlin kanssa sopimuksen Olympiastadionin pääyhteistyökumppanuudesta.

Olympiastadionin pääyhteistyökumppanina toimii lähivuosina Lidl Suomi.

Tällä hetkellä Olympiastadion on remontin kourissa ja avajaisia on kaavailtu vuodelle 2020. Lidl tukee myös stadionin remontointia.

Lidl Suomen kaupallinen johtja Timo Hansio kommentoi, että ruokakauppana ketju haluaa olla siellä, missä ihmisetkin ovat. Hän vihjailee, että yhteistyöhön liittyy myös yllättäviä elementtejä.

"Olympiastadion on kulttuurihistoriallisesti merkittävä ja suomalaisille tärkeä paikka, joten meille on luontevaa olla tukemassa sen nousua uuteen kukoistukseen", Hansio kertoo tiedotteessa.

Suurtapahtumien kotikenttänä toimivan Olumpiastadionin markkinointijohtaja Marju Paju kiittelee, että pitkäaikainen pääyhteistyökumppanuus Lidlin kanssa mahdollistaa "uuden ajan elämyksiä ja kohtaamisia".

Vuonna 1938 rakennetun Olympiastadionin käynnissä olevan remonttihankkeen kokonaislaajuus on 90 000 neliömetriä kenttäalue ja katsomot mukaan luettuna. Uusia tilloja rakennetaan 19 290 neliömetriä.

Stadion rakennettiin alun perin vuoden 1940 olympialaisia varten. Kisat tosin jouduttiin perumaan toisen maailmansodan vuoksi ja olympialaiset järjestettiin Suomessa vasta vuonna 1952.