Tempaukset

Aino Tunkelo 17.7.2017 08:00

Lidl rakensi metsän keskelle tehtäväpisteen, joka kannustaa nuoria pohtimaan kulutusvalintoja

Lidl tutustuttaa partiolaisia kestäviin kulutusvalintoihin Uudenmaan Partiopiirin järjestämällä suurleirillä.

Ruokakauppaketju Lidl toteuttaa Säihke-partioleirillä tehtäväpisteen, jossa lapset ja nuoret pääsevät pohtimaan kestäviä kulutusvalintoja.

Metsän keskelle saapuneet partioleiriläiset pääsevät kaikki vierailemaan viikon aikana Lidlin ohjelmapisteellä.

Tehtäväpisteellä jokainen ryhmä saa käteen ostoskorin, johon on koottu arkisia tuotteita kurkusta ja makkarasta kalapuikkoihin. Aikuisten avulla ryhmät pohtivat korin sisältöä viidestä eri näkökulmasta: tuotannon vastuullisuus, hinta-laatusuhde, terveellisyys, pakkausten kierrätettävyys sekä ruuan ympäristövaikutukset.

Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun Lidl tekee yhteistyötä partiolaisten kanssa. Pisteen tavoitteena on kannustaa nuoria miettimään omia kulutusvalintoja ja eri tekijöitä, jotka vaikuttavat päätöksentekoon.

Lidlin ohjelmapisteen tehtävät ja sisältö suunniteltiin yhteistyössä partiolaisten kanssa, ja visuaalisten materiaalien suunnittelun hoiti yhtiön oma markkinointiosasto, kertoo Lidlin vastuullisuusasiantuntija Maija Järvinen M&M:lle.

Säihke 2017 on Uudenmaan Partiopiirin kahdeksas piirileiri, joka järjestetään Hangon Syndalenissa 12.–20. heinäkuuta. Lidlin tarjoama tehtäväpiste on osa juhlavuoden kunniaksi rakennettua Suomi 100-puistoa. Piirileiri kokoaa yhteen 3 000 lasta ja nuorta.

Brändit

23.02.2018 13:39

Nokia nousee tuhkasta: Brändiarvo kasvoi 71 prosenttia

Tuore raportti julistaa Nokian maailman nopeiten kasvavaksi brändiksi teleliikenteen infrastruktuuriin erikoistuneissa yrityksissä. Elisa ja DNA ylsivät 300 arvokkaimman teleoperaattoribrändin joukkoon.

Kommentti

23.02.2018 09:52

Toimisto, mitä oikein teet?

Jos potentiaaliset asiakkaat eivät tiedä, mitä ne markkinointi-, viestintä-, media- tai digitoimistolta voivat ostaa, heistä ei koskaan tule asiakkaita.