Lidl avasi loppuvuonna 2018 suomalaisen verkkokaupan, jossa myytiin aluksi kaupan omalla Sportyfeel-merkillä urheilijoille ja kuntoilijoille suunnattuja tuotteita kuten lisäravinteita, superfoodia, pähkinöitä ja vitamiineja. Sittemmin verkkokaupassa on testattu erilaisia tuotteita, palveluita ja kampanjoita.

Sportyfeel.fi-verkkokauppa suljetaan touko-kesäkuun vaihteessa. Puolitoistavuotisella pilotilla haluttiin selvittää Lidlin suomalaisten asiakkaiden ostotottumuksia ja kerätä kokemuksia kotimaisesta verkkokaupasta. Tuloksia aiotaan hyödyntää tulevaisuuden verkkokauppamallien suunnittelussa.

”Olemme saaneet arvokasta tietoa verkkokaupan koko toimitusketjusta ja vaatimuksista. Nyt pohdimme, minkälaiset sähköisen kaupan mallit tukevat liiketoimintaamme parhaiten tulevaisuudessa”, Lidlin kaupallinen johtaja Mikko Forsström sanoo tiedotteessa.

Lidlillä on Euroopassa useita erilaisia verkkokauppoja, joissa myydään muun muassa käyttötavaroita, viinejä ja matkoja. Erilaisia pilotteja on niin ikään maailmalla useita. Suomessa konkreettisia suunnitelmia kattavasta ruoan tai käyttötavaroiden verkkokaupasta ei toistaiseksi ole tehty.