Verkkokauppa

Risto Malin 22.11. 10:30 päivitetty 22.11. 10:48

Lidl testaa Suomessa ainutlaatuista verkkokauppaa – Lauri Sipponen: "Suomessa on vahvaa verkkokauppaosaamista"

Antti Mannermaa
Suomen Lidlin toimitusjohtaja Lauri Sipponen

Lidlin uusi verkkokauppa on pilotti, jolla kerätään kokemuksia suomalaisten verkko-ostamisesta. Lidlillä ei ole muualla Euroopassa vastaavaa.

Torstaina avattavan verkkokaupan valikoimaan kuuluu lisäravinteita, superfoodia, pähkinöitä ja vitamiineja.

Verkkokaupassa testataan myös muiden tuoteryhmien myyntiä, kuten joulun lahjatuotteita, Lidl Suomi kertoo tiedotteessaan.

Lidl myy Sportyfeel-verkkokaupassa myymälästä tuttuja tuotteita, mutta valikoima on laajempi. Osa tuotteista myydään totuttua suuremmissa pakkauksissa.

"Sportyfeel.fi on meille alusta, jolla voimme pienimuotoisesti testata ja kokeilla erilaisia verkkokaupan ratkaisuja. Tulemme testaamaan joitakin erilaisia tuotteita, palveluita ja kampanjoita joulusesongin ja ensi vuoden aikana. Kyse ei tässä vaiheessa ole kattavasta ruoan tai käyttötavaran verkkokaupasta", Lidl Suomen toimitusjohtaja Lauri Sipponen kertoo tiedotteessa.

Joulusesonkia varten verkkokauppaan on perustettu joulutori, johon on kerätty lahjaideoita ja sesongin ajankohtaisia ruokatuotteita. "Lisäämme verkkokauppaan uutuuksia viikottain", Sipponen toteaa.

Kansainvälisen ketjun kotimainen testi

Lidlillä on Euroopassa useita erilaisia verkkokauppoja, joissa myydään muun muassa käyttötavaroita, viinejä ja matkoja. Sportyfeel-verkkokauppa on kehitetty Suomessa yhdessä suomalaisten kumppaneiden kanssa.

"Haluamme omalta osaltamme auttaa luomaan ja parantamaan suomalaisen verkkokaupan toimintaedellyksiä. Suomessa on vahvaa verkkokauppaosaamista. Sportyfeel-verkkokaupassa niin suunnittelu, alusta, maksupalvelut kuin logistiikkakin ovat kotimaista työtä", Sipponen toteaa.

Lidl on aiemmin tänä vuonna asennuttanut myymälöihinsä ahkerasti Smartpost-automaatteja. Automaatteja on vuoden loppuun mennessä lähes 50 Lidlin yhteydessä.