Kilpailut

M&M 2.11.2016 08:48

Lidl vei viisi paikkaa Kaikun shortilla

Colourbox

RadioMedian järjestämän Kaiku-kilpailun voittajat julkistetaan gaalassa 24. marraskuuta.

Radiomainoskilpailu Kaikun shortlistalle on valittu 24 ehdokasta yhteensä 154 työn joukosta.

Mainostajista eniten finaalipaikkoja vei Lidl Suomi, jolla on kaksi ehdokasta Tuotteet-kategoriassa ja lisäksi paikat kategorioissa Musa & jingle, Yrityskuva ja Teho. Lidlin mainontaa suunnittelee Folk Finland. Mediatoimistona radiomainoksissa on ollut Virta Helsinki.

Myös viime vuoden Tuska-festivaalin mainokset pärjäsivät hyvin ja nappasivat neljä paikkaa shortlistalla.

Kaikkiin shortlistalle valittuihin töihin voi tutustua Kaikun verkkosivuilla.

Kaikkiaan kisassa on kahdeksan kategoriaa, joista jokaiseen on valittu kolme finalistia. Tänä vuonna kategorioista kaksi oli uusia: Teho ja Integroitu. Teho-kategoriassa mitataan radiokampanjoiden tuloksellisuutta ja Integroitu-kategoriassa radion ja muiden medioiden yhteispeliä.

Kuudessa muussa kategoriassa arvostellaan aikaisempien vuosien tapaan radiomainoksen ideaa, luovuutta ja toteutusta.

Kategoriavoittajien joukosta valitaan kilpailun Grand Prix sekä Cannes Lions -voittaja, jonka radiomainos työstetään ja kustannetaan ensi vuoden Cannes Lions -kilpailuun.

Kaiku-radiomainoskilpailun tuomaristoa luotsaa Hasan & Partnersin senior copywriter Axa Fahler. Kategoriatuomareina toimivat Bond St Consultingin managing partner Ville Ailio, Folkin toimitusjohtaja Tommi Laiho, ARMI Creativen creative Laura Pennanen sekä Toinen PHD:n toimitusjohtaja Sanna Myller. Tuomariston jäsenet ovat jäävänneet itsensä tarvittaessa kilpailutöiden arvioinnista, mikäli arvioitavassa työssä on ollut mukana heidän edustamansa toimisto.

Vuoden parhaat radiomainokset palkitaan 24. marraskuuta KaikuGaalassa Helsingissä. Gaalassa palkitaan myös vuoden mainostoimisto, mediatoimisto ja tuotantoyhtiö sekä tuotantoyhtiöiden ammattilaisista koostuvan raadin valitsema vuoden paras ääninäyttelijä.

Kilpailun järjestää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö