Kampanjat

Aleksi Ylä-Anttila 23.5.2018 15:31 päivitetty 23.5.2018 15:51

Lidlin kesäbiisi päihitti euroviisuvoittajan: "Elämme taas mainonnassamme kuin viimeistä kesäpäivää"

Kuvakaappaus musiikkivideolta
Lidlin kesäkappaleen musiikkivideolla seikkailevat Lidl Stingy (vas.) sekä amerikkalainen aupair Mandy.

Lidlin julkaisema kesähitti on noussut Spotifyn Suomen 50 viraalisinta -listan ykköseksi. Kappaletta kuullaan myös kesän mainoskampanjassa.

Lidl Suomen vastikään julkaisema kesäbiisi on pompannut ykkössijalle Spotifyn Suomen 50 viraalisinta -listalla. Kesä on kreisi -kappaleen taakse listalla jäi muun muassa euroviisuvoittaja Netta kappaleellaan Toy.

Kesä on kreisi -kappale on Lidlin päivittämä versio 1990-luvulla suosioon nousseen Alexian The Summer is Crazy -hittikappaleesta. Kappale kipusi vuonna 1996 Suomen virallisella listalla kolmanneksi.

Tuunatussa versiossa Lidl Stingy -hahmo räppää suomeksi. Laulajana toimii Venla Seppä. Laulun ovat sovittaneet Juri Seppä, Teemu Niukkanen, Tuomas Myllymäki ja Lidl Stingy. Kappaleelle on tehty musiikkivideo, jota on esitetty Finnkinon elokuvasaleissa.

"Melkein jokaisella on jokin tähän Alexian biisiin liittyvä muisto. Nyt kappale on nostettu tälle vuosikymmenelle, jos mahdollista, vieläkin tarttuvammalla biitillä", Lidlin mainospäällikkö Christian Saukkola kertoo.

Kappale on osa Lidlin kesäkampanjaa, jonka suunnittelusta on vastannut Mainostoimisto Folk. Folkin asiakkuusjohtaja Pia Dahlman kertoo tiimin pohtineen yhdessä, mikä tunnettu, mutta jo hieman unohdettu kesähitti, jonka voisi herättää uudelleen henkiin ja tähän päivään.

"The Summer is Crazy valikoitui monista 90-luvun hittiehdotuksista kaikkien suosikiksi. Kappale sopii myös erinomaisesti kampanjan teemaan, jossa kannustamme suomalaisia elämään kuin viimeistä kesäpäivää, nauttimaan joka hetkestä", Folkin asiakkuusjohtaja Pia Dahlman sanoo.

Christian Saukkola kertoo M&M:lle, että huhtikuun lopulla startannut kampanja jatkuu elokuulle. Televisiomainonnan lisäksi kesäkampanjalla on vahva näkyvyys eri medioissa, kuten printti- ja onlinemainonnassa, jossa tuodaan esille Grillimaisteri-tuoteperheen tuotteita.

Lidlin kesäkampanjan iskulause "Elä kuin viimeistä kesäpäivää" on tuttu edellisvuodelta. Monikanavaisen kampanjan keskiössä ovat kampanjafilmit, joissa seikkailee viime kesältä tuttu kesästään nauttiva suomalainen perhe, joka saa tällä kertaa vieraakseen nuoren amerikkalaisen aupairin.

"Tänä kesänä elämme taas mainonnassamme kuin viimeistä kesäpäivää. Mainonnassa seikkailee sama viime vuodelta tuttu perhe, mutta tänä kesänä perheeseen on tullut vieras, amerikkalainen au pair Mandy, joka saa nuoren Lidl Stingyn pään sekaisin", Saukkola kertoo.

Saukkola ei paljasta kampanjabudjettia, mutta vahvistaa, että kyse on taloudellisesti merkittävästä panostuksesta.

"Kesäsesonki on yksi suurimmista ellei suurin kaupan sesongeista, johon haluamme myös panostaa. Kampanjaan käytetty summa on siis merkittävä koko vuoden markkinointibudjetista", Saukkola sanoo.

Kampanjafilmit on tuottanut Director’s Guild ja ohjannut Teemu Niukkanen.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Yhteiskunta

23.08.2019 14:59

Kuntaliitto valitsi Milttonin

Suomen Kuntaliitto ry on valinnut Milttonin viestintä- ja markkinointipalvelujensa strategiseksi ja operatiiviseksi kumppaniksi.