Diskohenkinen kappale "Vamos a la Playa" nousi edellisen vuosituhannen puolella hitiksi eri puolilla Eurooppaa. Myös nuorempi yleisö muistaa kappaleen, sillä hollantilaisartisti Loona teki biisistä suosiota niittäneen cover-version vuonna 2011.

Nyt useissa kotibileissä puhki soitettu laulu saa Lidl in kesäbiisin myötä suomalaisen mausteen. Lidl Stingyn käsittelyssä kesäklassikko kertoo ihanasta kesästä, jolloin ollaan irti arjesta ja juhlitaan.

Lidl Suomen creative manager Christian Saukkola kertoo M&M:lle, että kauppaketjun edellisten kesien kappaleet ovat ammentaneet inspiraationsa kesäisestä biletunnelmasta. Hyväksi havaittua konseptia ei lähdetty muuttamaan nytkään.

"Edellisten vuosien kesäbiisit ovat olleet menestyksiä. Toimivaa reseptiä ei kannata muuttaa, joten lähdimme etsimään bilebiisiä, joka vie mielen heti iloiseen ja tanssittavaan kesätunnelmaan."

"Kävimme läpi monia eri vaihtoehtoja, mutta tässä kappaleessa tunnelma ja melodia tuntuivat oikealta, ja näin lidlimäisesti päivitettynä olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen. Halusimme myös, että biisin sanoma linkittyy yhteen mainosfilmien ja muissa medioissa kertomamme tarinan kanssa", kertoo Saukkola.

Lidlin kesämainokset ovat odotettuja. Myös tänä kesänä Lidlin kampanjassa seurataan Lidl Stingyn ja hänen perheensä kesänviettoa.

Nyt perhe lähtee veneilemään, mutta asiat eivät suju aivan suunnitelmien mukaan. Mainossarjan ensimmäinen osa pyörii nyt muun muassa televisiossa, ja musiikkivideo sai ensi-iltansa 25.4.

Kesäbiisejä Lidl Suomi on julkaissut kolme ja Suomen kesästä tehty musiikkivideo on Lidlin toinen maailmanluokan musiikkivideotuotanto. Christian Saukkolan mukaan uuden kesäbiisin tekeminen oli edellisen vuoden menestyksen jälkeen helppo päätös.

Kesä on kreisi -musiikkivideota on YouTubessa katsottu 2,1 miljoonaa kertaa. Biisi nousi Spotify n viraalilistan ykköseksi kahdeksi viikoksi ja sitä kuunneltiin Spotifyssa yli 1,1 miljoonaa kertaa.

"On mahtava nähdä kuinka hienosti suomalaiset ovat ottaneet Lidlin kesän omakseen ja kesäbiisi on siitä hyvä esimerkki. Viime vuoden biisi muun muassa sai yli miljoona soittokertaa Spotifyssä ja innosti suomalaisia tekemään yli 20 000 omaa videoversiointia Musical.lyssä", kertoo Christian Saukkola.

Saukkola ei kerro biisin ympärille räätälöidyn Lidlin kesäkampanjan tarkkaa budjettia. Hän toteaa kuitenkin, että kesäkampanja on Lidl Suomen vuoden isoin kampanja ja siten panostuksiltaan merkittävä.

"Kesä ja grillaus ovat sanoja, mitkä yhdistetään jo oleellisesti Lidliin ja kesäkampanjamme on tietysti sekä myynnillisesti että brändin rakennuksen kannalta meille erittäin tärkeä. Siksi rakennamme kesästä erittäin monimediaisen kampanjan, johon on tuotu aina jotain uutta ja yllättävää mukaan. Vahvan medianäkyvyyden lisäksi haemme taas tänäkin vuonna uutta grillauksen Suomen mestaria", Saukkola kertoo.

Lidlin viime vuoden kesäkampanja on suosion lisäksi kerännyt palkintoja Effie- ja Voitto-gaaloissa sekä Vuoden Huipuissa.

Lidl Stingy feat. Nuarienon Suomen kesä on nähtävissä Lidlin sosiaalisen median kanavissa. Kampanjan sisällöt, musiikkivideo mukaan luettuna, on tuottanut Directors Guild. Kampanjan on suunnitellut Folk Finland.