Kilpailut

Laura Kukkonen 19.3.2018 15:13 päivitetty 19.3.2018 15:58

Liikenneturvan radiomainos nappasi Kaiku-kisan Grand Prix'n

Silja Viitala
Liikenneturva nappasi Kaikun pääpalkinnon.

RadioGaala palkitsi vuoden 2017 parasta radiomainontaa perjantaina 16. maaliskuuta.

RadioGaala juhlisti Suomen parasta radio-osaamista viime perjantaina. Vuosien tauon jälkeen samassa tilaisuudessa oli mukana myös Kaiku-radiomainoskilpailu.

Kisan pääpalkinnon, eli Grand Prix'n sai Liikenneturvan mainos Kun ajat, aja. Mainoksen on suunnitellut mainostoimisto Superson. Tuotannosta vastasi Hot Spot ja mediatoimistona toimi Dagmar.

Tuomariston puheenjohtajana toimi Supersonin luova johtaja ja osakas Anssi Järvinen. Hän kuvailee kilpailun tasoa korkeaksi.

"Tämän vuoden kisassa näkyi aitous ja tarinallisuus. Ja miksikäs ei, sillä juuri tarinallisuudessa radio on vahvimmillaan", Järvinen sanoo tiedotteessa.

Voittajien valinnasta vastasi markkinointiviestinnän tekijöistä koostuva tuomaristo, jonka jäsenet jääväsivät itsensä kilpailutöiden arvioinneista, mikäli arvioitava työssä oli mukana heidän edustamansa toimisto.

Kaiku valitsee myös vuoden parhaat alan toimistot. Vuoden mainostoimiston palkinnon vei Folk Finland, parhaaksi tuotantoyhtiöksi valittiin Miracle Sound ja mediatoimistojen kärkeen nousi Virta Helsinki.

Mainostajista kovimmat suoritukset tekivät Lidl Suomi ja Sanoma.

Lidlin Stingy – Grillaa -mainos voitti Musa & Jingle -kategorian. Tuotteet-kategorian kärkeen taas valittiin Lidlin Puolet kotimaista -mainos. Lidlin mainostoimistona on ollut Folk Finland.

Sanoma vei voitot Yrityskuva- ja Integroitu-kategorioissa.

Sanoma Media Finlandin Ennustaja-mainoksen suunnittelusta vastasi Hasan & Partners ja tuotannosta Miracle Sound. Sanoman palkittuihin töihin kuuluu myös Ilta-Sanomien Urheilulehden uuslanseeraus, jonka mainostoimistona oli Intohimotoimisto Cassius ja tuotantoyhtiönä Miracle Sound.

Kaiku-kisan voittajiin voi tutustua tarkemmin täällä. RadioGaala palkitsi myös radioalan osaamista laajemmin.