Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin kertoo huvuipuiston toivovan jättävän jälkensä jokaiseen kävijään. Äänimaailma ja taustamusiikki ovat osa kokemusta.

Nyt huvipuisto etsii itselleen uutta äänimaailmaa ilmeen raikastamiseksi ja asiakaskokemuksen kehittämiseksi. Linnanmäen julkistamaan jingle-kisaan voi osallistua kuka tahansa musiikintekijä riippumatta iästä ja aiemmasta kokemuksesta. Kilpailu on avoinna 1.-31.8.2018.

Adlivankinin mukaan Linnanmäki on kaikkien yhteinen huvipuisto

"Kukapa osaisi loihtia Linnanmäen tunnelman äänimaailmaksi paremmin kuin asiakkaamme", Adlivankin taustoittaa.

Tunnusmusiikki tai äänilogo voi koostua monenlaisesta osasta ja se voi edustaa minkälaista musiikkityyliä vain. Siinä voi olla laulua tai puhetta, poppia tai rockia tai esimerkiksi maailmanmusiikkia.

Tärkeintä musiikkikatkelmalle on Linnanmäen mukaan se, että siitä on aistittavissa riemullinen tunnelma ja, että äänimaailma voi tarvittaessa kantaa jopa vuosien ajan. Jingleä on suunniteltu käytettävän ainakin Linnanmäen markkinointitarkoituksissa.

"Linnanmäen brändi välittyy monelle iloisena, hauskana ja yllättävänä, kuin myös perinteisenä ja nostalgisena. Toivomme, että voittava musiikintekijä osaisi luoda äänimaailman, jossa nämä piirteet yhdistyvät ja ovat aistittavissa", Linnanmäen viestintäpäällikkö Kiti Friman kertoo tiedotteessa.

Kilpailun voittajalle on luvassa 1 500 euron arvoinen rahapalkinto. Voittaja saa myös vierailla huvipuistossa kauden 2019 aikana niin usein kuin siltä tuntuu.

Jinglejä on valitsemassa sekä yleisö että Linnanmäen raati. Valitsijaraatiin kuuluu Linnanmäen hupimestareita, yhteistyökumppaneita sekä viihdealan edustajia.

Vuonna 1950 avattu Linnanmäki on yksi Suomen suosituimmista matkailukohteista. Huvipuistossa vierailee vuosittain noin miljoona kävijää.