Hartwall aloittaa Japanissa PR-kampanjan, jonka keulakuvana toimii F1-kuljettaja Kimi Räikkönen.

Kampanjan tarkoituksena on rakentaa Hartwall Original Long Drink -juoman tunnettuutta ja tukea myynnin aloitusta yhdessä Japanin suurimmista verkkokaupoista. Hartwall aloitti lonkeron myynnin kesällä 2016 päivittäistavaraketjuissa Japanissa. Marraskuussa myynti laajenee Rakuten-verkkokauppaan.

Mainosspotissa Räikkönen nähdään kaukana kilparatojen salamavalojen välkkeestä, suomalaisessa sielunmaisemassa. Filmin on suunnitellut mainostoimisto Bob The Robot ja tuottanut tuotantotoimisto Cocoa. Stillikuvat on kuvannut Veikko Kähkölä.

video

Kampanjaan kuuluu myös Iceman edition -juoma, jonka tölkkeihin on painatettu Räikkösen käyttämä Iceman-tunnus ja nimikirjoitus.

Panimo kertoo, että kampanjaa on tulevaisuudessa tarkoitus laajentaa muihinkin Aasian maihin.

Hartwall ja Räikkönen julkistivat tammikuussa 2017 monivuotisen yhteistyösopimuksen, jonka mukaan Räikkönen on mukana tukemassa lonkeron maailmanvalloitusta.