Kumppanuus kattaa sisältöjen toteuttamisen, teknologian kehittämiseen ja median ostamisen L’Oréalin koko tuotevalikoimalle.

”Verkkokauppa, sisältö ja data ovat avainasemassa kasvun veturina, joiden avulla voimme saavuttaa tavoitteemme tulevina vuosina. Tarvitsimme kumppanin, joka voi viedä L’Oréal seuraavalle tasolle digitaalisessa ja teknologisessa muutoksessa”, L’Oréalin Pohjoismaiden markkinointijohtaja Nick Buckley kertoo tiedotteessa.

L’Oréalin tiimi tiesi ja tunsi Buckleyn mukaan etukäteen Wavemakerissa työskentelevän tiimin asiantuntijuuden ja intohimon, mutta koko prosessin aikana he onnistuivat myös innostamaan L’Oréalia uusilla ideoilla sekä toivat esille myös näkökulman uusien liiketoimintakumppaneiden hyödyntämisestä.

”Se oli erittäin virkistävää ja olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen.”

Kilpailtu ala

L’Oréalin ja Wavemakerin kumppanuus on kehittynyt viimeisen viiden vuoden aikana merkittävästi. Yhteistyön jatkon myötä on tarkoitus siirtyä liiketoiminnassa seuraavalle tasolle digitalisoinnin mahdollisuuksia, teknologiaa, algoritmeja ja koneoppimista hyödyntäen yhdistettynä Wavemakerin vahvaan toimialaosaamiseen.

Wavemakerin operatiivinen johtaja Niina Pankko kertoo M&M:lle, että L’Oréal on toimistolle merkittävä kumppani. L’Oréal kuuluu Wavemakerin top 5 -asiakkuuksiin.

L’Oréal on maailman suurin ja luultavasti myös tunnetuin kosmetiikkabrändi. Kilpailulla alalla tästä on Niina Pankon mukaan etua.

”Kosmetiikka-ala on hyvin kilpailtu ja erottuminen kilpailijoista haastavaa. Brändin merkitys korostuu. On erittäin tärkeää saada kohdeyleisöt kokeilemaan tuotteita ja toteamaan niiden laadukkuus kokeilun kautta.”

”Tässä tapauksessa tunnetuilla brändeillä on etulyöntiasema. Kosmetiikka-alalla hyödynnetään myös erittäin paljon vaikuttajia ja me olemme päässeet todentamaan niiden suoran vaikutuksen myyntiin”, Pankko kertoo.

Maailma muuttuu ja ditalisoituu entisestään yhä kovempaa vauhtia. Mikään toimiala ei pysty pysyttelemään tämän kehityksen ulkopuolella. Tämä pätee myös itsehoito- ja kosmetiikkatuotteisiin.

”Verkkokaupan ja digitaalisuuden nousu tulee vaikuttamaan itsehoitotuotteiden markkinointiin siten, että tulemme hyödyntämään digitaalisuuden eri mahdollisuuksia laaja-alaisemmin kuin aiemmin. Näissä eri mahdollisuuksissa korostuu erilaiset teknologiat, algoritmit ja koneoppiminen, joita yhdistämme vahvaan toimialaosaamiseemme”, Pankko kertoo M&M:lle.

Iso brändi

L’Oréal on maailman suurin kosmetiikka- ja kauneusalan yritys. Sen liikevaihto viime vuonna oli noin 27 miljardia euroa ja nettotulos noin neljä miljardia euroa. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Clichyn kunnassa Pariisin lähistöllä.

Wavemaker, Mindshare, Mediacom ja m/SIX ovat yhdessä GroupM Finland. Talouselämän TE500-listauksessa viime vuonna sijalle 487. yltänyt GroupM Finland on kasvanut mukavasti viime vuosina.

Vuoden 2018 kokonaisliikevaihto oli noin 110 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä ryhmässä on noin 90. Vuonna 2017 kokonaisliikevaihto oli noin 103 miljoonaa euroa.

Lue lisää: Wavemaker auttaa Vehoa digimurroksessa: "Autoala elää poikkeuksellisten muutosten aikaa"