Lowe Lintas & Partnersin osakkeista 15 prosenttia vaihtaa omistajaa, kun toimitusjohtaja Max Alfthan siirtyy Amerin viestintäjohtajaksi. Toimiston vetovastuun siirtyy lokakuussa varatoimitusjohtaja Peter Tjederille (44).

Mainostoimistosta seitsemän prosentin siivun omistavat Tjederin lisäksi John Grönholm, Mega Maunula sekä Leena Saari. Syksyn aikana päätetään, miten 15 prosentin kakku jakaantuu avainhenkilöiden kesken. Loput toimiston osakkeista omistaa pörssiyhtiö Interpublic Group of Companies.Uudesta pestistään huolimatta Alfthan istuu jatkossakin mainostoimiston hallituksessa. Tjederin mukaan Alfthan ottaa kantaa strategisiin kysymyksiin ja toimii sparraajana.

Lähikontaktista Amerin viestintäjohtajaan voi Tjederin mukaan olla hyötyä tulevaisuudessa enemmänkin.

-Amerilla on monia mielenkiintoisia brandejä. Esimerkiksi Suunnon tili on sellainen, joka sopisi hyvin toimiston networkiin, Tjeder aprikoi.

Kovat kasvutavoitteet

Markkinoiden notkahduksesta huolimatta Lowe Lintas & Partners ei ole korjannut kovia kasvuennusteitaan. Tjederin mukaan myyntikatteeseen ennustetaan tänä vuonna jopa 20 prosentin kasvua. 50 miljoonan markan myyntikatetavoitteessa ovat mukana mainostoimiston lisäksi myös jakelutiemarkkinointiin erikoistuneen Lowe Lintas Driven sekä asiakassuhdemarkkinointiin painottavan Lowen luvut.

Lowe Lintaksen asiakaslistalle kuuluvat muun muassa Iltalehti, Finnmatkat, Sonera ja HK Ruokatalo.Vuonna 2000 yhdistyneiden Lowe Brindforsin ja Ammirati Puris Lintaksen yhteenlaskettu myyntikate oli viime vuonna 40,1 miljoonaa markkaa. Nettotulosta yritys teki 5,4 miljoonaa markkaa.