Brändien arvostus 2014

Henni Jääskeläinen 29.12.2014 09:31 päivitetty 4.2.2016 10:50

Lumene jätti muut taakseen

Lumene on viime vuoden tapaan Suomen arvostetuin kosmetiikkabrändi.

Lumene pitää paikkansa Suomen arvostetuimpana kosmetiikkabrändinä. Toiseksi arvostetuimman brändin sijan jakavat Lancome ja Vichy.

Lancome nousi listalla yhden pykälän, sillä viime vuonna se oli kolmanneksi arvostetuin merkki. Viime vuoden kakkonen Nivea ei tänä vuonna yltänyt kärkikolmikkoon.

Tiedot perustuvat Markkinointi&Mainonta-lehden ja Taloustutkimuksen Brändien arvostus 2014 -tutkimukseen. Tutkimuksessa selvitettiin 1008 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa.

Vastaajia pyydettiin antamaan jokaiselle tuntemalleen brändille arvosana (4–10) sen mukaan, kuinka paljon hän kyseistä brändiä arvostaa.

Brändilistan sijoitusten perusteena on käytetty ensisijaisesti annettujen arvosanojen keskiarvoa.

Taloustutkimus toteutti tutkimuksen kesäkuussa 2014. Siihen vastasi 1006 henkilöä.

Tutkitut brändit valittiin erillisessä esitutkimuksessa maaliskuussa 2014, jolloin selvitettiin spontaanisti tunnetuimmat brändit 115 tuoteryhmässä. Varsinainen tutkimus toteutettiin kirjekyselynä.

Tutkimuksen kohderyhmänä olivat 15–79-vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti Ahvenanmaan maakuntaa lukuun ottamatta.

Arvostetuimmista brändeistä voi lukea myös Talentumin Summa-palvelusta. Rekisteröidy osoitteessa summa.talentum.fi. Ensimmäinen kuukausi on rekisteröityneille käyttäjille ilmainen.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö