Kojamo-konserni on uudistanut sponsorointiohjelmansa ja tuonut sen Lumo-brändinsä alle. Aiemmin ohjelma toimi nimellä Virkeä.

"Usein sponsorointi on yhtiön sidosryhmätoimintaan liittyvä asia. Olemme nyttemmin nähneet monta tahoa, jotka ovat tuoneet sponsoroinnin vahvistamaan brändiä ja markkinointia, kuten me nyt tuomme Lumo-brändin kautta", Kojamon markkinointi- ja viestintäjohtaja Irene Kantor kertoo M&M:lle.

Kojamo on tehnyt sponsorointia vuodesta 2012, jolloin yhtiö tunnettiin vielä nimellä VVO. Sponsorointitekoihin liittyy myös stipendiohjelma, jonka kautta on jaettu kaikkiaan 275 stipendiä.

Uudelleen brändätyn sponsorointiohjelma näkyy yleisölle Lumon ystävänpäivän luistelutapahtumassa 14. helmikuuta 2018. Helsingin Rautatientorin Jääpuistossa voi itse luistella ja katsella muodostelmaluistelunäytöksiä. Kantorin mukaan Lumon ja sponsoroitavien tuominen keskelle kaupunkia on keskeinen osa Lumon tehtävää.

"Ajatuksemme on viedä sponsorointi vähän pidemmälle, eli toteuttaa strategisia asioitamme. Olemme kaupunkiasumisessa syvästi kiinni. Haluamme olla asukkaiden ja kaupunkilaisten arjessa mukana", Kantor kertoo.

Lumo-joukkuesponsorointiyhteistyössä onkin mukana kolme Helsingin Taitoluisteluklubin SM-sarjan muodostelmaluistelujoukkuetta: Helsinki Rockettes, Team Fintastic ja Finettes sekä viisi Akatemia-ryhmää.

Kojamon toimitusjohtaja Jani Nieminen kertoo tiedotteessa, että luistelujoukkueet sopivat Lumo-brändiin "kunnianhimoisella ja joustavalla otteellaan".

Kantorin mukaan Kojamo ei aio panostaa sponsorointiin ensi vuonna rahallisesti aiempaa enempää. Itse sponsorointibudjettia Kantor ei avaa, mutta kuvailee sitä "varteenotettavaksi".

"Tietysti sponsorointi on osana Lumon brändimarkkinointia, joten kyllä se saa sieltä voimaa."

Ensi vuonna Lumo tukee myös yksilöurheilijoita. Kantor kertoo, että Lumon sponsorointiohjelma on tasa-arvoinen miesten ja naisten kesken. Sponsorisummat jaetaan ansioiden mukaan kahdessa sarjassa menestyksen ja uran pituuden mukaan.