Brändi

Miia Turunen 6.9.2012 07:36 päivitetty 4.2.2016 10:26

Lundia pyyhki pölyt brändistään

Lundia on uudistanut ilmeensä, myymälänsä ja verkkosivunsa. Yhtiö haluaa muistuttaa olemassa olostaan ja korostaa suomalaisuuttaan.

Suomalainen kalustevalmistaja Lundia on uudistanut brändinsä. Lundia on päivittänyt visuaalista ilmettään ja verkkosivujaan sekä uudistanut myymälänsä.

Lundian markkinointi- ja viestintäpäällikön Lotta Fagerlundin mukaan myymälät ovat saaneet kodinomaisen fiiliksen. Värimaailmaltaan harmaat ja pastellinväriset myymälät on suunnitellut sisustusarkkitehti Elisa Korpijärvi.

Lundia on ylpeä suomalaisuudestaan ja lähituotannostaan. Kotimaisesta täyspuusta valmistetut tuotteet tehdään Itä-Suomessa suurelta osin käsityönä. 95 prosenttia kalustevalmistajan komponenteista tehdään edelleen Suomessa.

”Haluamme korostaa sitä, että edustamme suomalaista designia ja suomalaista osaamista. Monelle on jäänyt epäselväksi, mitä materiaaleja käytämme ja missä tuotteet tehdään”, Fagerlund sanoo.

”Lundia on olemassa, moderni ja tehnyt paljon asioita 80-luvun jälkeen.”

Uudistetuilla verkkosivuilla voi tutustua tuotevalikoimaan ja eri materiaali- ja värivaihtoehtoihin. Lundia on myös aktivoitunut sosiaalisessa mediassa uudella tavalla. Fagerlund kertoo yhtiön olevan aiempaa aktiivisempi Facebookissa, minkä lisäksi se on ottanut hiljattain käyttöön Instagramin ja Pinterestin. Yhtiöllä on Facebookissa 450 tykkääjää.

Lundia otti jo viime keväänä käyttöön uudet brändikuvat, joiden ilme on ruotsalaisen sisustusstylistin Lotta Agatonin käsialaa. Yhtiö on käyttänyt metsäkuvaa (kuva) lehtimainoksenaan esimerkiksi Helsingin Sanomissa. Lundia mainostaa myös muun muassa Hufvudstadsbladetissa, Suomen Luonnossa, ET-lehdessä ja Imagessa sekä katukuvassa Helsingin ja Tampereen keskustassa Clear Channelin ulkomainospaikoissa.

Syyskuussa yhtiö näkyy lisäksi muun muassa Habitare-messuilla ja Helsinki Design Week -tapahtumassa.

Lundialla ei ole mainostoimistokumppania, vaan se käyttää freelancereita.

Fagerlundin mukaan Lundia on viimeisen 1,5 vuoden aikana karsinut valikoimaa, lähinnä sohvia ja tuoleja, ja siirtänyt fokustaan neljään tuotesarjaan. Valikoimassa on hyllyjen lisäksi moduulikalusteita, sänkyjä ja valaisimia.

Lundiaa on myyty Suomessa yli sata miljoonaa hyllymetriä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö