Kampanjat

Laura Kukkonen 6.9.2018 09:47

Luontokuvaajat ja alaston joogaaja keräsivät 3,4 miljoonaa silmäparia Lapin kesälle

Nude Yoga Girl / House of Lapland
House of Laplandin vaikuttajakampanjan kuvitusta.

House of Laplandin some-vaikuttajakampanja ylitti tavoitteet yli kolminkertaisesti.

Lapin markkinointi- ja viestintätalo House of Lapland ryhtyi tänä vuonna yhteistyöhön Instagram-vaikuttajien kanssa houkutellakseen lisää kesämatkailijoita.

The Lapland Bucket List -kampanjassa luontokuvaajat Eeva Mäkinen, Daniel Taipale ja Konsta Punkka sekä Nude Yoga Girl kiersivät viikon ajan Lappia ja julkaisivat reissusta kuvia Instagramissa.

House of Laplandin mukaan Instagram-päivitykset tavoittivat 3,4 miljoonaa ihmistä. House of Laplandin matkailun ohjelmapäällikkö Katariina Imporanta kertoi heinäkuussa M&M:lle, että tavoitteena on saavuttaa miljoona silmäparia. Näin ollen tavoitteet ylittyivät yli kolminkertaisesti.

Neljällä Instagram-vaikuttajalla on yhteensä yli 2,2 miljoonaa seuraajaa. Katselukerroista yli 3,2 miljoonaa kerättiinkin vaikuttajien omissa Instagram-kanavissa. Kampanjan tulos syntyi ilman erillistä mainosbudjettia.

Jokainen neljästä vaikuttajasta julkaisivat sopimuksen mukaan vähintään kolme päivitystä viikon ajalta Instagram-tileillään. Reissuviikko näkyi myös heidän Instagram Stories -tarinoissa. Mukana oli myös Only in Lapland -kanaviin tehtäviä takeover-tempauksia. House of Lapland keräsi samalla kuva- ja videomateriaalia Lapin materiaalipankkiinsa.

Kampanjan tarkoituksen on ollut tuoda esille muun muassa Lapin valokuvausolosuhteita, hyvinvointia ja luontoelämyksiä sekä tilaa, valoa, vapautta ja paikalliskulttuuria.

Näytä tämä julkaisu Instagramissa.

When I went to Lapland I had one thing on my photography bucket list. To take a photo on a tussock cottongrass field during sunrise. Which was btw around three a clock in the morning! The place was magical, so beautiful in the amazing light! Still this was probably the most difficult photo ever. We were heading back to the cars and going to sleep after a night hike. We saw the field and I was sure I wanted to take a photo here... So we stayed behind with my boyfriend. The swamp was wet and of course there were bugs around my naked body. Not the easiest place to focus on yoga. But art wise it’s one of my favorites. And usually the best results come if we put some extra effort... Do you like the location!? I think Lapland was a perfect place to visit and photograph, so quiet, pure and wild. Thank you @onlyinlapland for invating us! #LaplandBucketList #onlyinlapland #visitkemijärvi #sponsored Ps. Fine art card giveaways

Henkilön Nude Yoga Girl (@nude_yogagirl) jakama julkaisu

Lapin matkailun haasteena on kasvun painottuminen talvikaudelle. Sen vuoksi matkailijoille halutaan kertoa myös kesän taiasta.

"Yöttömän yön perinteinen kuvasto ei vetoa tämän päivän elämyksiä etsiviin matkaajiin. Kyseiset Instagram-vaikuttajat edustavat haluttua kohderyhmää, ja pystyvät välittämään Lapin kesän tunnelmaa ja mahdollisuuksia seuraajilleen aidolla innostuksella", Imporanta kertoo tiedotteessa.

Kampanjalla haluttiin viestiä luonnossa olon mahdollisuuksia, rauhallisuutta, kesäyön valoa ja saavutettavuutta.

Tunniste #LaplandBucketList nousi House of Laplandin mukaan esiin myös muiden käyttäjien postauksissa. Markkinointitalo aikoo hyödyntää teemaa aihetunnisteena myös tulevissa kampanjoissa. Suunnitelmissa on haastaa Lapin matkailijoita kertomaan omista Bucket List -kokemuksistaan.

House of Lapland toteutti kampanjan yhteistyössä Metsähallituksen luontopalveluiden, Ruka-Kuusamon matkailun, Pyhä-Luoston Matkailun, Kemijärven Matkailun ja Posion Matkailuyhdistyksen kanssa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö