Mainokset

31.12.2013 08:29 päivitetty 4.2.2016 10:37

M&M valitsi: Vuoden 2013 mainosten top 10

Tässä ovat M&M:n toimituksen mielestä vuoden 2013 kymmenen parasta mainosta.

Markkinointi&Mainonta-lehden toimitus on tänäkin vuonna katsonut kaikenlaisia mainoksia. Jotkut ovat unohtuneet saman päivän aikana ja toiset ovat jääneet mieleen useiksi kuukausiksi.

Keräsimme tämän vuoden mainoksista kymmenen spottia tai kampanjaa, jotka meidän mielestämme kuuluvat vuoden top 10 -listalle.

Mainokset on listattu satunnaisessa järjestyksessä.

Matkahuollon Päivänsäde ja Menninkäinen -mainoksen suunnittelusta vastasi McCANN Helsinki ja tuotannosta Kennel Helsinki.

 

Getty Imagesin 85 sekunnin mainosvideo on koottu Getty Imagesin videopankista löytyvistä videopätkistä. Mainoksen suunnitteli AlmapBBDO.

 

Norwegianin Bussipysäkki-spotin suunnitteli 358. Syyskuun Kuukauden Parhaat Sekunnit -kisan voittaneen mainoksen tuotti Otto Tuotanto ja mediatoimistona oli Vizeum.

 

Leo Burnettin suunnittelemassa Le Tréfle -vessapaperin mainoksessa mies yrittää saada vaimonsa käyttämään tablettia sen sijaan, että hän lukee perinteistä kirjaa tai auttaa lasta piirtämään paperille.

 

Made From Cool – Premium by Jack & Jones -kampanjan videoissa esiintyy näyttelijä Christopher Walken. Jack & Jones suunnitteli viisi spottia yhdessä &CO-mainostoimiston kanssa. Videot ohjasi Martin Werner.

 

Viiden vuoden tauon jälkeen Cesar-koiranruoka lanseerasi uuden tv-mainoksen. Love Them Back -mainoksen suunnitteli AMV BBDO.

 

Dove keräsi huomiota FBI-piirtäjämainoksellaan, mutta M&M:n toimituksen mielestä Doven Camera Shy -spotti ansaitsee paikan vuoden parhaiden mainosten joukosta. Mainoksen suunnitteli Ogilvy & Mather London.

 

Mainostoimisto mcgarrybowenin Hondalle suunnittelema mainos leikittelee illuusioilla. An Impossible Made Possible -spotin ohjasi Chris Palmer.

 

Bussiyhtiö Västtrafikin mainos vaikuttaa automainokselta. Forsman & Bodenfors -toimiston tekemän mainoksen kohderyhmänä olivatkin autoilijat.

 

Legon Let's Build -mainoksessa isä ja poika ovat tiimi, joka rakentaa vaikka mitä legopalikoilla. Joulukauden mainoksen toteutti mainostoimisto We Are Pi.

 

Top 10 -mainosten lisäksi M&M:n toimitus haluaa nostaa esiin kolme bonusvideota vuoden varrelta.

Vuoden hittiviraaleiksi nousivat Volvo Trucksin videot ja etenkin spotti, jossa Jean-Claude Van Damme tekee eeppisen spagaatin. Forsman & Bodenfors -mainostoimiston tekemää videota on katsottu Youtubessa melkein 66 miljoonaa kertaa.

 

Lentoyhtiö Virgin American turvallisuusvideota on katsottu Youtubessa yli 8 miljoona kertaa. Musiikkivideolta vaikuttavassa spotissa räpätään ja nähdään huikeita tanssiliikkeitä. Videon on ohjannut Jon M. Chu.

 

M&M:n viimeinen bonusvideo on Havas Worldwide Paris -toimiston käsialaa. Toimisto julkaisi tammikuussa Greeting Card 2013 -videon, toivottaakseen hyvää uutta vuotta asiakkailleen ja yhteistyökumppaneilleen.

 

Tämän listan myötä M&M kiittää lukijoitaan vuodesta 2013 ja toivottaa kaikille onnellista uutta vuotta 2014!

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö