Teknologiabrändit hallitsevat sekä arvokkaimpien että luotetuimpien brändien listaa kansainvälisesti. luotto

Cohn & Wolfe on selvittänyt kuluttajien näkemyksiä brändiluottamuksesta kaikkiaan 15 markkinalla. Tuoreen Authentic Brand -selvityksen mukaan maailman luotetuin brändi on toimintojaan laajentava verkkokauppajätti Amazon. Sen perässä listalla tulevat Apple ja Microsoft.

Maailman arvokkaimmaksi brändiksi listattu Google on luottamuslistalla neljäntenä. Maksupalvelu PayPal on listan viides.

Selvityksen tulokset on koostettu yhteensä 15 000 kuluttajan vastausten perusteella.

"Ei ole kyse ainoastaan siitä, miten hyvin brändi on kestänyt aikaa. Myös se vaikuttaa, miten brändi osoittaa sitoutumisensa parantaakseen asioita tulevaisuudessa. Kuluttajat etsivät merkkejä siitä, onko brändi kiinnostunut rahan tekemisen lisäksi myös ihmisten elämän parantamisesta", Cohn & Wolfen johtaja Lynn Fisher kertoo AdWeekille.

Aitous kiinnostaa ihmisiä, ilmenee selvityksestä. Kaikkiaan 91 prosenttia vastaajista kertoi palkitsevansa brändin aitoudesta vaikkapa suosittelemalla sitä ystävälle tai ostamalla tuotteen.

Lisäksi 62 prosenttia vastaajista sanoi joko olevansa kiinnostuneempi tai ostavansa mieluummin tuotteita brändiltä, jonka he ajattelevat olevan autenttinen.

Koko listaukseen voi tutustua AdWeekissä tai Cohn & Wolfen Authentic 100 -verkkosivustolla.