TELEVISIO

Ilkka Jauhiainen 21.5.2013 14:03 päivitetty 4.2.2016 10:32

Maikkari muutti MM-katsojat rahaksi: myynti kasvoi viime vuodesta 20 prosenttia

"Kumppaneilla on kokemusta siitä, että kiekko on toimiva ympäristö monenlaisille ratkaisuille", sanoo Maikkarin myyntijohtaja Mikko Laakso.

MTV3:n myyntijohtaja Mikko Laakso on tyytyväinen jääkiekon MM-kisoihin.

”Tämä oli myönteinen yllätys alavireisillä markkinoilla”, sanoo Laakso.

Laakson mukaan katkomainontaa ja erikoisratkaisuja myytiin arvossa 20 prosenttia enemmän kuin viime vuonna.

Onnistuminen oli monen tekijän summa.

”Yhteistyökumppaneita oli kuusi ja niistä neljä oli mukana jo viime vuonna. Kumppaneilla on kokemusta siitä, että kiekko on toimiva ympäristö monenlaisille ratkaisuille. Olemme myös itse oppineet paremmin myymään ja tuotteistamaan kisoja”, sanoo Laakso

TNS Gallupin mukaan tv-mainonta kehittyi huhtikuussa hyvin, vaikka alan tammi-huhtikuun myynti on yhä miinuksella.

”Kyllä myyntiä auttoi myös se, että monella mainostajalla on nyt tarve viestiä kuluttajilla. Kesä on tulossa ja kaupoissa on alkanut uusi valikoimajakso”, Laakso sanoo.

Kisaohjelmat keräsivät myös hyvin katsojia.

Parhaimmillaan Maikkarilla oli 80 prosentin katsojaosuus.

Ne mainostajat, jotka olivat ostaneet ohjelmakohtaista mainontaa, esimerkiksi otteluiden sisään sijoitetuilta minuutin mittaisilta katkoilta, saivat enemmän katsojia kuin mistä olivat maksaneet. Ohjelmakohtaiset katsojatakuut ylittyivät Laakson mukaan keskimäärin 15 prosentilla.

Laakso uskoo, etteivät hyvät ajat lopu tähän.

”Huhti- , touko- ja kesäkuu menevät hyvin. Pidemmälle on mahdotonta ennustaa. Sellainen tuntuma kuitenkin on, että nyt menee paremmin. Sähköinen media on koko ajan kasvattanut osuuttaan mediamainonnasta”, Laakso sanoo.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö