Mainossopimukset

Talouselämä 12.8.2014 08:19 päivitetty 4.2.2016 10:44

"Mainokset näkyvät auttamatta" - SaKa: Viranomaiset selvittävät Jokereiden ja vedonlyöntifirman sopimusta

Colourbox
Telia on hankkinut jääkiekon Liigan oikeudet 2018-2019. Nyt se saa paljon urheilusiäsltöä lisää yrityskaupan myötä.

Viranomaiset selvittävat kiertävätkö ulkomaiset vedonlyöntifirmat lakia solmiessaan sopimuksia Jokereiden ja muiden liikuntajärjestöjen kanssa, kertoo Satakunnan Kansa.

Jääkiekkoyhtiö Jokereiden ja vedonlyöntiyhtiö NordicBetin mainossopimus hiertää viranomaisia, kertoo Satakunnan Kansa.

Sopimus, jonka mukaan Jokerit pelaa NordicBetin logo pelipaidoissaan vierasottelunsa, sai viranomaiset tutkimaan sitä, kiertävätkö ulkomaiset peliyhtiöt lakia solmiessaan yhteistyösopimuksia liikuntajärjestöjen kanssa.

"Se katkaisi kamelin selän, ja selvitys täytyy tehdä", sanoo opetus- ja kulttuuriministeriön liikunnan vastuualueen johtaja Harri Syväsalmi Satakunnan Kansalle.

Jokerit pelaa kaikki vierasottelunsa ulkomailla, sillä se on KHL-sarjan ainoa suomalaisjoukkue.

"Väite siitä, että peliyhtiöt eivät mainosta Suomessa, on aika kupla. Jos tv:ssä näkyy kuvaa vieraspeleistä, mainokset näkyvät auttamatta."

NordicBetin edustaja ei kuitenkaan hätkähdä selvitystä, vaan arvioi viranomaisten näkemyksen olevan myös kannattamaton valtion talouden kannalta.

"Meillä on laillinen perusta toimia näin. Ymmärrämme, että Suomen viranomaisilla on eri näkemys, mutta uskomme, että se perustuu hataraan lailliseen pohjaan. Näkemys on myös kannattamaton, mitä tulee verotulojen varmistamiseen ja urheilujärjestöjen rahoittamiseen", arvioi NordicBetin omistavan Betsson AB:n viestintäjohtaja Malin Sparf Rydberg Satakunnan Kansalle.

Ruotsalainen Betsson AB on Maltalle rekisteröity vedonlyöntiyhtiö.

Lähde: Talouselämä

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö