Helmikuussa mainonnan määrä laski 0,7 prosenttia vuoden 2019 helmikuuhun verrattuna.

Kasvua oli televisio-, verkko- ja ulkomainonnassa. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä laski edellisvuoden vastaavaan jaksoon verrattuna.

Mediamainontaansa lisäsivät helmikuussa erityisesti telepalveluiden, elintarvikkeiden, öljy- ja energiayhtiöiden sekä moottoriajoneuvojen mainostajat.

Eniten laski matkailun ja liikenteen, finanssialan, pukeutumisen sekä lääkkeiden mainonta. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu laski helmikuussa 14,2 prosenttia vuoden takaiseen nähden.

Merkkimainonta sen sijaan kasvoi 0,7 prosenttia edellisvuoden helmikuuhun verrattuna. Vähittäiskaupan mainonta puolestaan laski 5,7 prosenttia. Luokiteltu ilmoittelu väheni 0,7 prosenttia.

Mainospanostuslukujen laskennassa on käytetty vertailukelpoista mediavalikoimaa. Tässä esityksessä olevat tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen jatkuvassa kuukausittaisessa seurannassa olevien medioiden mittaukseen.

Maaliskuun tiedot raportoidaan viikolla 17.