Mainonnan määrä väheni elokuussa 14,6 prosenttia vuoden 2019 elokuuhun verrattuna. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu väheni elokuussa 35,0 prosenttia vuoden takaiseen nähden. Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen jatkuvassa kuukausittaisessa seurannassa olevien medioiden mittaukseen.

Mainonta väheni elokuussa kaikissa mediaryhmissä. Televisiomainonta väheni vähiten, 0,4 prosentilla. Eniten, 39,1 prosenttia, väheni elokuvamainonta.

Merkkimainonta väheni 15,0 prosenttia, vähittäiskaupan mainonta 8,6 prosenttia ja luokiteltu ilmoittelu 20,4 prosenttia vuoden 2019 elokuuhun verrattuna.

Mediamainontaansa lisäsivät elokuussa toimistotekniikan ja -tarvikkeiden, pukeutumisen, öljy- ja energiayhtiöiden sekä telepalvelujen mainostajat. Eniten väheni matkailun ja liikenteen, moottoriajoneuvojen, elintarvikkeiden sekä lääkkeiden mainonta.