Mainostajien Liiton uusi nimi on Marketing Finland. Nimenmuutos on osa liiton toiminnan uudelleenrakentamista. Nimenmuutoksen tueksi toteutettiin nimikilpailu, jonka kautta tuli yli 700 nimiehdotusta.

Toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki kertoo, että nimenmuutos oli tärkeä, koska mainostaja-sana ohjasi jopa harhaan.

”Moderni markkinointi tarkoittaa yrityksissä paljon laajempaa strategista toimintaa kuin mainonta”, hän kommentoi tiedotteessa.

Uudesta nimestä haluttiin helposti ymmärrettävä ja kansainvälisesti toimiva, koska liitto on lisännyt merkittävästi kansainvälistä toimintaansa.

Mainostaja-lehdestä tulee MRKTNG

Nimenmuutoksen yhteydessä myös jo 47:ttä kertaa järjestettävä Mainontapäivä on saanut uuden nimen MRKTNG Day. Kaksipäiväinen tapahtuma tuo syyskuussa Suomeen markkinoinnin asiantuntijoita ympäri maailman. Liiton julkaiseman Mainostaja-lehden nimi on jatkossa MRKTNG.

Marketing Finland on voittoa tavoittelematon organisaatio, ja sen 400 jäsenyritystä edustavat kauppaa, teollisuutta, ICT:tä, palvelualoja ja julkisyhteisöjä. Liiton kolme kivijalkaa ovat markkinoinnin edunvalvonta, koulutukset ja verkostot.