Saarioinen käynnisti helmikuun alussa kampanjan, jossa syömällä Saarioisten perinteisiä laatikkoruokia, voi saada itselleen johonkin klassikkolaatikkoon viittaavan t-paidan.

Paidan voi saada omakseen keräämällä kampanjatunnuksia Saarioisten lihamakaroni-, lihaperunasose- ja maksalaatikoista ja syöttämällä ne sitten Saarioisten kampanja-sivuille.

Paidoissa on erilaisia vaihtoehtoja, ja valittavana on esimerkiksi paita, jossa kannatetaan maksalaatikkoa rusinoilla sekä paita, jossa ilmaistaan, että rusinat eivät kuulu maksalaatikkoon.

Kampanjan on suunnitellut Hasan & Partners.

Saarioisten markkinointi- ja viestintäjohtaja Katriina Virtanen kertoo M&M:lle, että kampanjaan on valittu tarkoituksella neljä suosituinta klassikkolaatikkoa.

Suosituin valmisruoka on Virtasen mukaan juurikin keskustelua herättävä maksalaatikko, joka täyttää ensi vuonna 60 vuotta.

Virtanen kertoo, että kampanja on saanut hyvän vastaanoton.

"Aika paljon kampanjaa on kommentoitu somessa ja paitoja on ihasteltu", Virtanen sanoo.

"T-paitakampanjassa on se idea, että paidoissa on kivoja kannanottoja näistä tuotteista, ja ihmiset kantavat niitä ylpeydellä ja kertovat käyttävänsä tuotteita."

Maksalaatikosta on kaksi erilaista paitaa tarjolla.

"Maksalaatikossahan on se ikuinen kysymys, että tykkääkö rusinoilla vai ilman rusinoita, niin se on yksi kannanotto, minkä voi ottaa t-paidan myötä", Virtanen naurahtaa.

Virtanen toteaa, että jos kampanja menestyy hyvin, voi jatkossa olla luvassa samantyylisiä tempauksia lisää.

Tällä kertaa perinteisiin laatikoihin keskittyvä kampanja muistuttaa laatikoiden olemassaolosta.

"Kyllä niillä laatikoilla aika tasainen myynti on, mutta koska aika paljon tehdään uutuustuotteille mainontaa, niin vastapainoksi on tarvetta perustuotteistakin muistuttaa", Virtanen toteaa.

T-paitoja kampanjassa on rajoitettu määrä, eli 10 000. Tähän mennessä niitä on mennyt noin 800 kappaletta.

Kampanja päättyy huhtikuun lopussa.