Toista kertaa järjestetyn Vuoden paras -kilpailun voittajaksi valittiin tänään markkinointiviestintätoimisto TBWA\HelsinginHelsingin Sanomille suunnittelema The Land of Free Press -kampanja 43 prosentin äänisaaliilla.

Finaalissa kampanja kilpaili Reaktorin Elements of AI -tekoälykurssia ja SOK Median Korttelitoivetta vastaan.

Finaalissa kaikki kolme kampanjaa esiteltiin toteutuksen, tulosten ja tärkeimpien oppien osalta yleisölle.

Esittelyjen jälkeen tapahtumayleisö äänesti finaalikolmikosta Vuoden parhaan. Finaalissa oli paikalla sekä live-streamin päässä yhteensä 140 läsnäolijaa.

The Land of Free Press -kampanjassa Helsingin Sanomat otti vahvasti kantaa sananvapauden puolesta Yhdysvaltojen ja Venäjän presidenttien huippukokouksen aikaan kesällä 2018.

Finalistit valittiin kolme kotimaista kampanjaa, jotka olivat niittäneet eniten menestystä niin kotimaisissa kuin kansainvälisissäkin kilpailuissa.

Viime vuonna ensimmäistä kertaa järjestetyn Vuoden paras -kilpailun voitti 38 prosenttia äänistä kerännyt konfliktinratkaisujärjestö CMI:n Älä kerro Martille -kampanja.

Kampanjassa CMI keräsi presidentti ja rauhannobelisti Martti Ahtisaaren 80-vuotissyntymäpäivän kunniaksi rahaa hänen perustamalleen järjestölle.

MarkkinointiKollektiivi on vuoden 2017 huhtikuussa perustettu yhteisö markkinoinnin ammattilaisille. Sen toiminta on kasvanut vauhdilla ja jäseniä on jo yli 12 000.