Markkinointialan ammattilaisten yhteisö MarkkinointiKollektiivi tiedottaa siirtävänsä tapahtumiaan verkkoon koronaviruksesta johtuen.

Huhtikuulle suunniteltu seuraava tapahtuma kasvusta markkinoinnin keinoin järjestetään sovitusti MTV:n kanssa, mutta virtuaalitapahtumana. Yhteisön perustaja Santtu Kottila pitää päätöstä luonnollisena seurauksena koronaviruksesta johtuvista kansallisista toimista.

”Tähän tilanteeseen on suhtauduttava vakavuudella ja on tehtävä kaikilla tasoilla toimia tilanteen helpottamiseksi”, Kottila kertoo tiedotteessa.

MarkkinointiKollektiivissa koronasta johtuvat toimet nähtiin myös mahdollisuutena. Se perustaakin jo heti ensi viikosta alkaen uuden virtuaalisen aamukahviseuran, johon kuka tahansa voi osallistua.

”Korona pakottaa monia alamme ihmisiä työskentelemään ainakin jonkin aikaa kotoa käsin, mutta sen ei tarvitse pakottaa meitä olemaan olematta tekemisissä toistemme kanssa. Sama koskee oppimista: ei kenenkään markkinoinnin ammattilaisen oppimishalu lopu tai pysähdy koronan takia”, Kottila korostaa.

Kollektiivi sai idean torstaina, laittoi sen käytäntöön perjantaina ja aloittaa jo ensi viikon tiistaina.

Tiistaisin ja torstaisin verkkoon klo 8.30–9.00 kokoontuvan seurueen vieraana ja haastateltavana on aina joku markkinointialan asiantuntija, jonka kanssa keskustellaan markkinoinnista ja alan ajankohtaisuuksista rennoissa merkeissä. Aamuja emännöivät MarkkinointiKollektiivin Marica Thorén ja Sanna-Kaisa Koivisto.

Idea aamukahviseurasta syntyi Marica Thorénin mukaan torstaina illalla. Yhteisön aktiivijäsenet olivat välittömästi yhteydessä useaan alan toimijaan, jotka vahvistivat käsitystä siitä, että idean kaltaiselle toteutukselle on näissä poikkeusoloissa kiinnostusta.

”Meille MarkkinointiKollektiivina tämä on oiva ja aavistuksen pakotettukin tapa miettiä, miten tuottaa paljon toivottuja sisältöjämme ja tapahtumia ilman fyysistä läsnäoloa”, Thorén kertoo.

MarkkinointiKollektiivin aamukahviseuran mahdollistaa yhteisölle Aller markkinointipalvelut. Markkinointipäällikkö Mirka Lammin mukaan poikkeukselliset ajat vaativat poikkeuksellisia ideoita.

”Vallitsevan tilanteen vuoksi suositut Aller Smart Marketing -tapahtumamme jäävät nyt pitämättä. Haluamme kuitenkin ylläpitää keskustelua markkinoijille keskeisistä aihepiireistä kevään aikana. Hopeareunuksena vakavassa tilanteessa on, että se antoi sysäyksen yhdistää voimamme MarkkinointiKollektiivin kanssa”, Lammi kertoo tiedotteessa.

MarkkinointiKollektiivi on yhteisö, johon kuuluu yli 14 000 markkinointiosaamisen kehittämisestä kiinnostunutta alan ammattilaista eri puolilta Suomea.

Verkosto järjestää yhdessä kumppaneidensa kanssa koulutuksia, teematapahtumia ja mentorointiohjelmia sekä tuottaa sisältöjä omaan markkinointiaiheiseen blogiin ja podcastiin.

Aller markkinointipalvelut muodostuvat kolmesta yksiköistä, jotka ovat journalistinen sisältömarkkinointiyksikkö Aller Ideas, konsepteihin, sisältöihin ja keskustelevaan markkinointiin erikoistunut Dingle sekä kohderyhmiä ja asiakasymmärryksen ratkaisuja tarjoava Data Refinery.