TUNNUSTUSPALKINNOT

Heimo Hatakka 24.10.2005 16:05 päivitetty 4.2.2016 10:16

Marko Parkkisesta Monitaho

Mainonnan Viikko alkoi palkitsemisilla. Mainonnan ja markkinointiviestinnän suunnittelijat MAT ry myönsi Mainonnan Monitaho -tunnustuksen Bob Helsingin hallituksen puheenjohtaja Marko Parkkiselle hänen ansioistaan markkinointiviestinnän toimintaedellytysten kasvattamisessa.

DI, BBA Marko Parkkisen, 34, työuralle mahtuvat Imatran Voima, McCann Helsinki, Euro RSCG ja Bob Helsinki, jossa Parkkinen on perustajaosakas. Vuonna 2002 perustettu Bob Helsinki teki viime vuonna 4,6 miljoonan euron myyntikatteen ja erinomaisen tuloksen.

MAT ry on jakanut Mainonnan Monitaho -palkinnon vuodesta 1967 lähtien.Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL jakoi Matti Larres-tunnustuspalkinnon Mainostoimisto Raudan graafiselle suunnittelijalle Johanna Witickille.

Kannustusstipendi jaetaan tekijälle, jonka suunnittelema mainonta on ”sisällöllisesti, verbaalisesti tai visuaalisesti sellaista tasoa, että sen voidaan katsoa edesauttavan mainonnan ja sen tekemiseen liittyvän ammattitaidon kehittymistä ja olevan esimerkkinä muille mainonnan suunnittelijoille”.

Witick on opiskellut graafista suunnittelua ja käynyt kuvataidekoulua. Palkitsijan mukaan hän käyttää mainonnan suunnittelussa ”niin värikynää, öljyväriä kuin päätäänkin”.

Yhteiskuntaviestinnän yhdistys YVY palkitsi vuoden yhteiskuntaviestintätekona Yleisradion Suomi liikkeelle -kampanjan. Toisen palkinnon jakoivat viranomaisten, yritysten ja järjestöjen yhteishanke Tietoturvapäivä sekä Helsingin Sanomien ja Suomen Mielenterveysseuran yhteiskampanja.

MTL:n mediaryhmä puolestaan luovutti Vuoden Mediainnovaatio-palkinnon Taloussanomat-lehdelle ja sen 4M-liitteelle. Mediaryhmän mielestä Taloussanomat on aktiivinen talousmedia, joka suhtautuu lähtökohtaisesti asiallisesti kaikkiin toimialoihin, myös markkinointiin, markkinointiviestintään ja mainontaan.