Markkinointi

Ville Perttula 14.3. 08:20

Mastercard valittiin SM-liigan uudeksi pääkumppaniksi

Colourbox

Yhteistyökumppanit haluavat kehittää maksunopeutta pelitapahtumissa.

Jääkiekon SM-liiga ja Mastercard ovat aloittaneet yhteistyön. Sopimus koskee koskien käynnissä olevan liigakauden ja loppuvuodesta alkavan kauden.

Mastercard on SM-liigan virallinen maksupartneri. Luottokorttiyhtiö on myös Alumnien tähdet -pelaajanostojen kumppani. Alumnien tähdet nostaa esiin uransa lopettaneita jääkiekkoilijoita.

SM-liigan myynti- ja yhteysjohtaja Juha Kuosa kertoo M&M:lle, että SM-liigan haluaa parantaa ottelutapahtumien asiakaskokemusta ja -palvelua yhteistyössä Mastercardin kanssa. Kuosan mukaan SM-liiga haluaa kehittää muun muassa maksunopeutta.

"Mastercard on maailmanlaajuinen ja tunnettu brändi, joka on paljon urheilussa mukana. Onhan siitä meille arvoa, että olemme saaneet tuollaisen kumppanin mukaan. Kyseessä on kuitenkin meidän maksukumppanimme, mutta ratkaisuja vasta mietitään."

"Pääyhteistyökumppanina Mastercard pyrkii kehittämään asiakaskokemusta digitaalisten maksutapojen avulla ottelulipun ostamisesta ostosten tilaamiseen ja maksamiseen paikan päällä ja pelin jälkeen, Mastercardin Suomen-maajohtaja Pekka Laaksonen kertoo tiedotteessa.

SM-liiga ei kerro julkisesti, miten arvokas sopimus on kyseessä. Kousa kuvailee sopimuksen arvoa merkittäväksi.

SM-liigan muita pääyhteistyökumppaneita ovat Red Bull, Telia, Veikkaus, Intrum, Scandic-hotellit ja Oneplus.

SM-liigan yhteenlaskettu liikevaihto on yli 100 miljoonaa euroa. Liiga kerää kauden aikana 2,2–2,4 miljoona katsojaa kiekkoareenoille.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö