Vastuullisuus määrittää nyt kaikkia matkailun trendejä. Suomalaiselle matkaajalle vastuullisuudessa tärkein kriteeri on paikallisen kulttuurin säilyttäminen, mikä näkyy kohdevalinnassa ja siinä, mitä kohteessa tehdään. Vastuullisuuteen liittyy myös matkailun lisääntyminen huippusesonkien ulkopuolella. Hiilidioksidipäästöjen kompensoiminen oma-aloitteisesti sen sijaan ei ole vielä saanut suomalaisia liikkeelle sankoin joukoin, mutta jos se tehdään helpoksi, kuten osana pakettimatkaa, moni kyllä kompensoi.

Tilaajille
Tilaajille
Olemme varanneet tämän sisällön vain tilaajille
Voit kokeilla digitaalista Markkinointi&Mainontaa nyt 1. kuukauden ajan 1 € veloituksella. Tilaajana saat esimerkiksi:
  • Rajoituksettoman lukuoikeuden kaikkiin artikkeleihin
  • Päivittäiset vain tilaajille suunnatut Tähtijutut
  • Markkinointi&Mainonnan näköislehden
Lehden tilaaja, ota digi käyttöön