Nimitykset

Ville Perttula 12.3. 14:27 päivitetty 12.3. 14:29

McCannin Petteri Lillberg vaihtoi mainosmaailman megatrendeihin ja siirtyi Demos Effectiin

Tiina Somerpuro
Petteri Lillberg

Petteri Lillbergin McCannin palveluksessa korvaa Lars Friberg.

Mainostoimisto McCannin pohjoismaisena strategiajohtajana työskennellyt Petteri Lillberg on siirtynyt konsulttiyritys Demos Effectin palvelukseen. Lillberg on aloittanut uudessa tehtävässä maaliskuun alussa. Hän aloitti McCannin palveluksessa vuonna 2008 ja työskenteli McCann Helsingin toimitusjohtajana vuoteen 2017.

Lillbergin on korvannut McCannin Tukholman-toimistolla työskentelevä Lars Friberg. Serbialaisen Srdjan Saperin omistama yhtiö Idol&Friends osti kaikki McCannin Skandinavian-toimistot toukokuussa 2016.

Lillberg kertoo M&M:lle, että hänellä ei ole vielä titteliä, mutta hän työskentelee yritysten tulevaisuusstrategioiden parissa.

Konsulttiyritys Demos Effectin tarkoitus on lisätä yritysten positiivisia yhteiskuntavaikutuksia ja auttaa yrityksiä ratkomaan jälkiteollisen maailman ongelmia. Lillberg kuvailee, että hän auttaa yrityksiä esimerkiksi vastuullisuuden ja entistä kannattavamman bisneksen yhdistämiseen liittyvissä kysymyksissä.

”Minulla olisi tullut tänä vuonna täyteen 10 vuotta McCannilla. Havaitsin jossain vaiheessa, että mielenkiintoinen osa duuniani oli miettiä, miten yritykset valmistautuvat tulevaisuuteen. Sen vuoksi oli luontevaa siirtyä Demos Effectiin.”

Lillberg ei ole jättänyt markkinointia täysin. Hän uskoo, että markkinoinnilla on iso osa yritysten strategioissa.

”Markkinoinnin peruskompetenssi on maailman seuraaminen. Markkinointi ei voi olla sitä, että yritys kertoo, miten asiat ovat. Kyse ei ole enää vain omakehusta. Maailman seuraaminen ja kuluttajien sekä sidosryhmien kuuntelu ovat markkinoinnin perustoimintoja. Älä ajattele itseäsi, vaan ajattele vastaanottajia”, Lillberg filosofoi.

Demos Effect on ajatushautomo Demos Helsingin sisaryhtiö. Vuonna 2016 Demos Effectin liikevaihto oli 902 000 euroa. Yritys teki tulosta 158 000 euroa. Lillberg jatkaa M&M:n bloggaajana.