Kampanjat

Ville Perttula 19.11.2018 14:30

Media-ala yhdistää voimansa nuorten lukutaidon puolesta – "Jos lukutaito katoaa, laadukkaita sisältöjä ei lue kukaan"

Colourbox

Hanketta vetävät IAB Finland ja Lasten ja nuorten säätiö.

YK:n ja maailman suurimpien markkinointikonsernien yhdessä käynnistämä Little by Little -hanke rantautuu Suomeen.

Little by Little -hankkeiden teemat ovat vaihtelevat maittain. Suomessa hankkeen teema on nuorten lukutaito.

Suomessa hankkeen käynnistämisestä vastaavat IAB Finland ja Lasten ja nuorten säätiö.

Hankkeessa ovat mukana Alma Media, Dentsu Aegis Network, Google ja TBWA.

IAB:n toiminnanjohtajan Birgitta Takalan mukaan joka kymmenes peruskoulun päättävä suomalaisnuori ei osaa lukea kunnolla. Hänen mukaansa huoli koskettaa erityisesti media-alan yrityksiä.

"IAB haluaa tuoda asiaa esille jäsenistönsä kautta. Jos lukutaito katoaa, laadukkaita sisältöjä ei lue kukaan", Takala kertoo M&M:lle.

Takalan mukaan hankkeeseen etsitään nyt yhteistyökumppaneita. Kumppaniyritykset pääsevät työstämään lukutaitokampanjan materiaalia helmikuussa järjestettävässä Read-hackathon-tapahtumassa.

Hankkeeseen sitoutuneilta yrityksiltä edellytetään osallistumista kampanjan materiaalien tekoon tai mainostilan tarjoamiseen.

Hankkeen perustajajäseniä ovat Dentsu Aegis Network, Havas Media, Interpublic, Omnicom, WPP sekä Wielden+Kennedy.

Markkinointi & Mainonta on osa Alma Mediaa.