Markkinointiarkkitehtinä Toisessa aloittava Jaakko Lintunen on aiemmin toiminut Keskisuomalainen Oyj:ssä ja Alma Mediassa kaupallisena johtajana, sekä Mediatalo ESA:n toimitusjohtajana. Ennen uutismediauraansa hän on työskennellyt mediatoimisto Caratin toimitusjohtajana ja mainostoimisto Taivaan projektijohtajana.

”Olen katsonut media- ja markkinointitoimialaa aika monesta näkökulmasta yli kahden vuosikymmenen ajan ja voin sanoa, että Toisen lähestymistapa on sellainen, että se tulee viemään eteenpäin koko toimialaa”, Lintunen kommentoi.

Toisen toimitusjohtaja Heidi Husso on iloinen kovan luokan palkkauksesta. Yhtiö liiketoiminta kun keskittyy jatkossa yhä voimakkaammin markkinoinnin strategiseen suunnitteluun, jolloin senior -tason osaajat ovat äärimmäisen tärkeitä. Samaan aikaan Toinen uudistaa voimakkaasti perusmediatoimistotyötä robotiikan ja automatisaation keinoin.

Lanseerasimme tänä syksynä yhdessä OMD:n ja Houston Analyticsin kanssa täysin uudenlaisen markkinoinnin johtamisen alustan, Airomin. Se tarjoaa reaaliaikaisen näkymän markkinoinnin tuottavuuteen ja yhdistää siihen koneoppivat skenaariotyökalut sekä robotisoidun mediaostamisen prosessin. Jaakon osaamisesta on tässä maailman ajassa asiakkaillemme paljon hyötyä. Onhan hän johtanut niin mediataloja, kuin -toimistojakin”, Husso sanoo.

Toisessa yhdistyvät Lintusen mukaan huippuluokan osaaminen markkinoinnin strategisessa suunnittelussa, Suomen rikkain datakyvykkyys ja Airomin myötä uraa uurtavat työkalut dynaamisten mallinnusten hyödyntämiseen.

”Ostamisen automatisointi vapauttaa resursseja tulosten analysointiin ja ketterä toimintamalli murtaa perinteisen brief-vastabrief-presentaatio-ketjun, jonka asiakkaat kokevat hitaaksi ja jäykäksi. Työkalut ja koko ajan päivittyvä data mahdollistavat jatkuvan oppimisen siitä mikä toimii hyvin ja siten toimenpiteiden säätämisen ja panostusten kohdistamisen parhaiten tuottaviin toimenpiteisiin. Kaikesta tästä tulee monella tavalla uudenlainen kokonaisuus, jonka uskon tuovan asiakkaille merkittävää hyötyä”, arvioi Lintunen.

ToinenPHD on osa Omnicom Media Group Finlandia. Yhtiön liikevaihto oli viime vuonna 66 miljoonaa euroa ja se työllistää 96 ihmistä. Toisen asiakkaita ovat muun muassa OP, IKEA, Oatly ja Cloetta.